Április 27-tõl május 1-ig, a munka ünnepéig tartott kelet-közép Európa egyik legnagyobb Sport és Luxusautó kiállítása. A kiállítás mintegy 28 000 m2-en, Budapesten a hajdani szépreményû világkiállítás helyszínének készülõ Hungexpo területén került megrendezésre.
A szervezõ természetesen az a kuvaiti illetõségû, de jelenleg dunaújvárosi lakos Al Roudhan Bader úr volt, aki számos olyan autókülönlegesség birtokában van, mint pl. Ferrari Enzo vagy Aston Martin Vanquish, és még számos szuper sportkocsi.
Maga a kiállítás sorrendben a „D", „A" és „F" csarnokokban vonultatta fel a nagyérdemû számára a szebbnél-szebb autókuriózumokat, melyeket jó ha életében egyszer megpillanthat az ember. A kiállítás elsõ napján azaz április 27-én a V.I.P. napon volt csak kizárólag látható a Bugattik, és egyben a szériaautók között is leggyorsabb gépjármû a Veyron. A maga 1001 lóerejével iszonyatos teljesítményre képes, végsebessége meghaladja a 400 km-t óránként.
A gyorsulás hasonló eufórikus élmény lehet vele, mint egy dragsterrel, valószínûleg részben ennek köszönhetõ az is, hogy elég régóta késik a szériaérett változat bemutatkozása. Sajnálatos módon, mivel nem a V.I.P napra váltottam jegyet, nem botlottam bele Mr Dolph Lundgren hollywoodi sztárba sem, a „B" kategóriás akció filmek királyába. A V.I.P. napra a belépõ egyébként nem kevesebb, mint 15.000 jó magyar forintot kóstált svédasztalos vendéglátással, így mint egyszerû halandónak, maradt számomra a szombat.
A díszvendégek között, olyan illusztris személyek is szerepeltek, mint Mr. Horacio Pagani a Pagani autógyár elnöke, Mr. Christian von Koenigsegg a Koenigsegg autógyár elnöke vagy Mr. Victor R. Muller a Spyker autógyár Chief Executive Officer-e azaz vezetõ tisztségviselõje. A bejáratnál lévõ színpadon, pedig a hazai pop ipar gyöngyszemei adtak koncertet. Az elõadó mûvészek között a Crystal zenekar, Ganxsta Zolee és a kartell valamint a Copporn zenekar szolgáltatta a talpalávalót.
A bejáratnál, rögtön már a „D" standon a hazai tuningipar által nagyon szépen átalakított Opel Calibrákat, Audi TT-t valamint különleges festésû BMW-t és még számos egyedileg optikázott autót tekinthetett meg minden érdeklõdõ. A pavilonban helyet kaptak még exkluzív motorcsónakok, fehér bõrbelsõvel pompázva, valamint egy végtelenül hosszúnak tûnõ, tacskónak is beillõ Hummer Limo.
A bejárat ínyencségei után az „A" pavilonban következtek az igazi nagyágyúk, az alábbi gyártók állítottak fel standot illetve kecsegtették a kéjsovár tekintetû embertömeget, a teljesség igényével:
Alfa Romeo | Jaguar | Morgan |
Aston Martin | Koenigsegg | Pagani |
Bentley | Lamborghini | Porsche |
Bovi | Lancia | Rolls Royce |
Bugatti | Land Rover | Saleen |
Chrysler | Leblanc | Subaru |
Edonis | Lotec | Spyker |
Ferrari | Lotus | TVR |
Gumpert | Maserati | Volvo |
Honda | Mercedes SLR | Wiesmann |
Hummer | Mini | Yes |
Jó néhány gyártó nem csak a jelenleg futó csúcsmodelljét, hanem régebbi oldtimereit is felvonultatta. A Lancia és a Jaguar standján számos gyári állapotba visszaállított gyönyörû jármú parkolt, mint például a sokak számára az autógyártás egyik gyöngyszemének tartott Jaguar E-type. Az Aston Martin által felsorakoztatott Vanquish, DB9-es és társai, szerintem legegyedibb stand után következtek a Pagani Zondák, mindjárt 2 darab. A kisszériás, 640 lóerõs V12-es Mercedes AMG motorral hajtott szuper sportkocsi felülmúlhatatlan vörös bõr belsõ térrel vonzotta a tekinteteket. Hasonlóan szemet gyönyörködtetõ volt a Koenigsegg által kiállított sebességrekorder sárga CCR, mely a McLaren F1-tõl hódította el ezt a kitüntetõ címet.
Továbbhaladva hazai nevezetesség foglalta el a forgószínpadot, egy nagyon dekoratív hölgy hostess társaságában. Az elsõ magyar szuper sportautó a Bovi Silver Sting nevet kapta a keresztségben és tényleg minõ véletlen tényleg ezüst színben pompázik és fullánk alakja is van. A fentebb már megemlített, leginkább McLaren F1-re hasonlító autó szívét egy Porsche eredetû hathengeres 3.6 literes és 437 lóerõs 911 GT3 motor adja, mellyel 3.8 mp alatt katapultálja magát 0-100 km-es sebességre.
Továbblépve a rendkívüli szépséggel megáldott nagyestélyis hostess hölgytõl Lamborghiniket vehettem szemügyre. Volt itt sárga és fekete fényezésû valószerûtlenül laposnak tûnõ Murciélago éppúgy, mint a bébi lambonak becézett Gallardo.
Konstatálva, hogy sajnos nekem soha az életben nem lesz ilyen autóm, morgolódva a Saleen S7-es felé fordítottam figyelmemet, annál is inkább, mivel cseresznyeszínû gyöngyházmetál festésével szerintem az egyik legfeltûnõbb autó volt a kiállításon. Szorosan mellette tanyázott egy Ford Mustang is az újabb fajtából, felsõbbrendûségét 20"-os króm felniken hirdetve. A rendezvény nem lett volna sportautó kiállítás cabriók és roadsterek nélkül. Ezek is szépszámmal voltak jelen a szél és napsütés szerelmesei számára kitalált autókból is, mint pl. az angol gyártású kék TVR Sagaris, Morgan vagy a német-alföldi õshazából származó igazán egyedi Spyker óriási króm hûtõmaszkkal.
Az összes autó megérne egy-egy rövid bemutatást, azonban a hely és idõ rövidsége miatt "beszéljen" inkább a nagyon látványos képgaléria.
Aki nem volt jelen igencsak bánhatja, hiszen ki tudja, hogy ez a sok csodálatos autó mikor lesz így újra együtt és én bizton állíthatom, ha nem mentem volna el szegényebb lennék egy igen komoly esztétikai és akusztikai élménnyel.
Szeri Marcell
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!