TGV indul Újszegedrõl
Munkatársunktól
2005 April 01, Friday
Nagysebességû, TGV vonatok indulnak már a közeljövõben az újszegedi pályaudvarról, így a Makóra 10, Mezõhegyesre 15 perc alatt lehet eljutni.
|
1. lap. �sszesen 2. A MÁV Rt központi igazgatóságán csütörtökön bejelentették, hogy megkezdik a magyar vasúti hálózat teljes megújítását, melynek keretében az eddigieknél jóval korszerûbb és gyorsabb szerelvényeket állítanak szolgálatba. Vad Jenõ, a vasúttársaság szóvivõje elmondta, francia TGV (Nagysebességû Vonat) szerelvényekkel cserélik fel a jelenlegi vagonokat, így a korábban majdhogynem megszüntetett Újszeged-Makó vonalon is a francia szupervonat száguld néhány hónapon belül. Vad hozzátette: azért esett a választásuk a látszólag marginális vasúti vonalra, mert a gazdasági elõrejelzések szerint ebben a térségben óriási fellendülés várható a következõ években. Egyrészt Románia európai uniós csatlakozásával felértékelõdik a térség gazdasági jelentõsége, másrészt rövidesen Szegedig ér az M5-ös autópálya, ami óriási lendületet ad majd a régiónak. A Pénzügykutató Rt. a napokban napvilágot látott elemzése szerint a szegedi repülõtér fejlesztésével a légi forgalom radikális növekedésével jár majd, a városba érkezõ turistákat és áruszállítmányokat pedig a lehetõ legmodernebb szállítóeszközökkel kell eljuttatni a térség két másik gazdasági és turisztikai központjába, Makóra és Mezõhegyesre. A gazdasági elemzõk szerint a tiszai hajózásban tapasztalható konjunktúrafejlõdés, illetve az a tény, hogy a folyón egy éven belül új közúti hidat építenek Szegednél, szintén óriási lökést ad majd a vasúti forgalomnak. Ami a beruházást illeti, rövidesen megkezdik a vasúti sínek cseréjét, ami némi forgalomkorlátozással jár majd. Ugyanakkor átalakítják az újszegedi állomás kedvelt restijét, a Galyatetõt, és várhatóan egy nyugati áruházlánc által mûködtetett bevásárlóközpont nyitja itt meg kapuit. Jelentõsen átalakul ugyanakkor a szõregi és a deszki vasútállomás környéke is, ez utóbbi közelében Disney-parkot kíván létrehozni egy amerikai befektetõ. A legnagyobb átalakulásra mégis a nagylakiak számíthatnak, hiszen a határátkelõ közelében kaszinókat és szállodákat építenek osztrák vállalkozók. A nyugati üzletemberek gondoltak a bevásárló turistákra is, hiszen a makói állomás közelében óriási hagyma nagykereskedéseket hoz létre egy olasz cég. A TGV szerelvény végállomásánál a mezõhegyesi ménes legszebb lovain mutatnak be vágtát a helyi betyárok. Ez utóbbi látványosságra elsõsorban a német turistákat várják a helybeliek. Arra a kérdésre, hogy miként tud felgyorsulni 300 kilométeres sebességre a szupervonat, ha mindezeken az állomásokat érinti, Vad Jenõ nem tudott válaszolni. Véleménye szerint a gazdasági fejlõdés olyan gyors lesz a Dél-alföldön, hogy beleszédülünk a nélkül is, hogy felszállnánk a TGV-re. Szincsok György
|< Kezd�
< El�z�
1
2
K�vetkez� >
Utols� >|
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!