(MTI) - NyĂlt levĂ©lben fordult a PedagĂłgusok SzakszervezetĂ©nek elnöke az emberi erõforrások miniszterĂ©hez a pedagĂłgusok minõsĂtĂ©si eljárása miatt. GallĂł IstvánnĂ© többek között azt teszi szĂłvá, hogy a sztrájkbizottsággal kötött megállapodás ellenĂ©re a feltĂ©telek kialakĂtásába a szakszervezeteket nem vonták be, Ă©s kĂ©ri a bizottság haladĂ©ktalan összehĂvását.
    A szakszervezet honlapján csĂĽtörtökön közzĂ©tett dokumentum szerint a pedagĂłgus sztrájkbizottsággal kötött megállapodás talán egyik leglĂ©nyegesebb pontja az, amelyik a szakvizsgával Ă©s megfelelõ szakmai gyakorlattal rendelkezõk besorolásával foglalkozik. A megállapodás rögzĂti, hogy az Ă©rintett pedagĂłgusok besorolása "... bizonyos, a szakszervezetek bevonásával kidolgozott, objektĂv szakmai feltĂ©telek figyelembe vĂ©telĂ©vel" a PedagĂłgus II. fokozatba törtĂ©nik. A mára kialakult helyzet szerint az Ă©rintetteknek egy közel százoldalas, hetven indikátort tartalmazĂł portfĂłliĂłt kell feltölteniĂĽk ahhoz, hogy átkerĂĽlhessenek a PedagĂłgus II. fokozatba - Ărta a sztrájkbizottság nevĂ©ben az elnök, aki a miniszternek jelezte azt is, hogy a köznevelĂ©si államtitkárság által elõkĂ©szĂtett Ă©s kormányrendeletben megjelent feltĂ©telek egyre nagyobb felháborodást váltottak, váltanak ki.
     Mint Ărta: egyre többen tagadják meg a portfĂłliĂł feltöltĂ©sĂ©t, ezzel fejezve ki tiltakozásukat e minõsĂtĂ©si rendszer sĂşlyos szakmai hibái miatt.
     KitĂ©rtek arra is: a megállapodás másik, hasonlĂłan fontos pontja volt a monitoring rendszer helyi Ă©s vezetõi szintĂ» mĂ»ködtetĂ©se. A Klik szervezeti Ă©s mĂ»ködĂ©si szabályzata megadta a jogi kereteket e feladat teljesĂĽlĂ©sĂ©hez, mivel elõĂrja, hogy a tankerĂĽleteknek az illetĂ©kes szakszervezeti tisztsĂ©gviselõkkel, mĂg az állami intĂ©zmĂ©nyfenntartĂł központ elnökĂ©nek a PedagĂłgusok Szakszervezete elnökĂ©vel kell rendszeres kapcsolatot Ă©s konzultáciĂłt tartania. Az elmĂşlt idõszak esemĂ©nyei azonban azt igazolják, ezek az egyeztetĂ©sek nagyon esetlegesek, nem egyszer elmaradnak - közölte GallĂł IstvánnĂ©, aki szerint nincs megnyugtatĂł megoldás a pedagĂłgusok intĂ©zmĂ©nyben törtĂ©nõ benntartĂłzkodásának kĂ©rdĂ©skörĂ©ben sem.
    "Elfogadhatatlan, hogy nem engedik el az intézménybõl a pedagógusokat akkor sem, ha nincs valóságos indoka a benntartózkodásuknak. Ugyanakkor, ha harminckét óránál többet kell a munkahelyen tölteni, azt nem engedik feltüntetni a munkaidõ nyilvántartásban, hogy ne kelljen kifizetni a túlmunkát." - fejtette ki problémáikat az érdekvédõ.
    GallĂł IstvánnĂ© Ăşgy látja: rugalmasabb hozzáállással oldani lehetne azt a feszĂĽltsĂ©get, amely abbĂłl ered, hogy a pedagĂłgusnak egyetlen mĂ©rhetõ munkaideje van, a tanĂtási (foglalkozási) Ăłra. Minden más tevĂ©kenysĂ©g pontosan nem tervezhetõ meg, Ă©s nem is mĂ©rhetõ.
    A szakszervezeti vezetõ azt kĂ©rte a minisztertõl, hogy hĂvja össze haladĂ©ktalanul a pedagĂłgus sztrájkbizottságot. Megjegyezte: Sipos Imre helyettes államtitkárral törtĂ©nt megbeszĂ©lĂ©sĂĽnket a miniszterrel valĂł szemĂ©lyes találkozĂł elõkĂ©szĂtĂ©sĂ©nek tekintik.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!