Átlagosan napi 78 tévéreklámot láttak az emberek tavaly
MTI
2014 February 05, Wednesday
(MTI) - Tavaly átlagosan 4 óra 46 percet tévéztek az emberek Magyarországon. Ebbõl 23 percen át reklámokat néztek, vagyis átlagosan naponta 78 hirdetést láttak - derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból, amelyet szerdán juttattak el az MTI-hez.
|
(MTI) - Tavaly átlagosan 4 óra 46 percet tévéztek az emberek Magyarországon. Ebbõl 23 percen át reklámokat néztek, vagyis átlagosan naponta 78 hirdetést láttak - derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból, amelyet szerdán juttattak el az MTI-hez.
Az átlagos napi tévézési idõ megegyezik az egy évvel korábbival. Továbbra is az 50 év felettiek néznek a legtöbbet tévét, átlagosan 6 óra 10 percet, esetükben azonban a napi érték 5 perccel csökkent a 2012-ben mérthez képest. A legkevesebb idõt a 18 év alattiak töltik a készülék elõtt, 3 óra 22 percet naponta, tizenegy perccel növelve az értéket a korábbihoz képest. A 18-49 éves korcsoport szintén növelte ezt az idõt, napi 4 óra 1 percre. Tavaly a két országos kereskedelmi csatorna közönségaránya megközelítette a 30 százalékot, az érték azonban több mint 4 százalékponttal marad el az egy évvel korábbitól. Az általános szórakoztató csatornák részaránya több mint 17 százalékos volt, míg a közszolgálati csatornáké csaknem 15 százalékos. Mindkét csatornatípus növelni tudta közönségarányát. Szintén emelkedett a filmcsatornák részesedése, majdnem 9 százalékra, a gyermekcsatornáké több mint 5 százalékos volt, a hírcsatornáké pedig meghaladta a 4 százalékot. Az ismeretterjesztõ tévéket együttesen a tévézési idõ majdnem 5 százalékában nézték az emberek, a sportcsatornák, a zenei adók, és az életmóddal foglalkozó tévék közönségaránya pedig egyenként 2 és 3 százalék közé esett. Az adásokat a háztartások harmada analóg kábelen fogja, arányuk azonban csökkenõben van. Digitális mûholdas elõfizetéssel a közönség 27 százaléka rendelkezik. Emelkedõben van a digitális kábel és az IPTV részaránya, együttesen a nõzõk majdnem 24 százaléka fogja így az adást. Csökkenõben van a földi vétel aránya, ez jelenleg 15 százalékos. A Nielsen adataiból kiderül az is, hogy egyre több reklámot sugároznak a televíziók, számuk negyvenhét csatornát mérve tavaly megközelítette a 4,5 milliót, vagyis naponta átlagosan több mint 12 ezer hirdetés került adásba.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!