Kormány |
---|
(MTI) - A jövõben a teljesĂtmĂ©ny- Ă©s hálĂłzatbõvĂtĂ©ssel, a csatlakozással, a bekötĂ©ssel, a mĂ©rõhely-kialakĂtással kapcsolatos költsĂ©gek, illetve a fejlesztĂ©si hozzájárulás összegĂ©nek legalább 50 százalĂ©ka a szolgáltatĂłkat terheli | |
| |
| |
| |
| |
|
MTI hĂrek |
---|
| Külföld |
| | Magyarország |
| | EU |
| | Külföld |
| | Magyarság |
| | Sport |
| | Tudomány |
| | Külföld |
| | Sport |
| | Egészségügy |
| | Labdarúgás |
| | Bûnügy |
| | Baleset |
| |
Navracsics: a magyar közigazgatás megĂşjĂtása referenciamunka lehet
mti
2014 January 31, Friday
(MTI) - Navracsics Tibor szerint referenciamunka lehet a magyar közigazgatási reform a közigazgatás megĂşjĂtásában gondolkodĂłk számára.
|
Olvas�i �rt�kel�s: / 0
| |
| | |
| |
| |
| |
|
(MTI) - Navracsics Tibor szerint referenciamunka lehet a magyar közigazgatási reform a közigazgatás megĂşjĂtásában gondolkodĂłk számára.
    Az OECD-vel valĂł egyĂĽttĂ»ködĂ©sĂĽnknek köszönhetõen ma a magyar közigazgatási reform a tĂ©rsĂ©gben, EurĂłpában Ă©s remĂ©lhetõleg az EurĂłpán tĂşli országokban is az egyik referenciamunka lehet a közigazgatás megĂşjĂtásában gondolkodĂłk számára - mondta a közigazgatási Ă©s igazságĂĽgyi miniszter az eurĂłpai közigazgatási vezetõknek tartott Közigazgatási FĂłrumon pĂ©nteken.     A tárcavezetõ nyitĂłbeszĂ©dĂ©ben Ăşgy Ă©rtĂ©kelte, a reformnak a nagyszerĂ» eredmĂ©nyek ellenĂ©re nincs vĂ©ge. ElõttĂĽnk áll mĂ©g a kultĂşraváltás a közigazgatásban, az ĂĽgyintĂ©zĂ©s kultĂşrájának a megváltoztatása, továbbá annak a mechanizmusnak a kidolgozása, amely a közigazgatásban a folyamatos megĂşjulást, a tapasztalatok hasznosĂtását teszi lehetõvĂ© - fogalmazott.     Navracsics Tibor azt mondta, az ezredfordulĂł vĂ©gĂ©n számos megoldandĂł problĂ©ma Ă©s kihĂvás elĂ© kerĂĽlt az eurĂłpai tĂ©rsĂ©g, illetve az EurĂłpai UniĂł tagállamai. A gazdasági, illetve egĂ©szsĂ©gĂĽgyi gondok mellĂ© sorolta a közigazgatási problĂ©mák megoldását. Hozzátette: a legfontosabb feladat a teljesĂtõkĂ©pes, a polgárok Ă©rdekeit szolgálĂł, az õ szolgálatukra mĂ»ködõ közigazgatás kialakĂtása Ă©s ennek idõrõl idõre törtĂ©nõ aktualizálása.     FelidĂ©zte: Magyarország 2010-ben radikális lĂ©pĂ©sre szánta el magát, amikor a közigazgatási reformokba belekezdett. Azt mondta, Ăşgy gondolták, akkor lehetnek sikeresek, ha a központi közigazgatástĂłl a helyiig átalakĂtásokat hajtanak vĂ©gre. A jogszabályi környezet megváltoztatása mellett azonban a közigazgatási kultĂşrát is meg kell változtatni - hangsĂşlyozta Navracsics Tibor.     Rolf Alter, az OECD Közigazgatási Ă©s TerĂĽletfejlesztĂ©si IgazgatĂłságának vezetõje az irányĂtási Ă©s vezetõi kĂ©pessĂ©gekrõl szĂłlva azt mondta: egy jĂł vezetõ rendelkezik vĂziĂłval, kĂ©pes motiválni másokat, stratĂ©giai Ă©rzĂ©ke van Ă©s a stratĂ©giákat vĂ©gre is tudja hajtani. Ăšgy vĂ©lte, a vezetĂ©s intĂ©zmĂ©nyi kĂ©rdĂ©s is, erõs intĂ©zmĂ©nyek Ă©lĂ©n jĂł vezetõk állnak.     BeszĂ©lt arrĂłl is, hogy a gazdasági válság kezdetĂ©hez kĂ©pest a kilábalásánál megfigyelhetõ volt, hogy csökkent a döntĂ©shozĂłk száma, koncentráciĂł törtĂ©nt, csökkent a közigazgatásban dolgozĂłk száma, ahogy a jövedelmĂĽk is. Hozzátette: sok ország leĂ©pĂtett, illetve nem pĂłtolta a távozĂłkat, ez rĂ©sze volt a fiskális korrekciĂłnak.     Rolf Alter Ă©rdekes Ă©s bátor kezdemĂ©nyezĂ©snek nevezte, hogy Magyarország megkereste az OECD-t, amelynek rĂ©vĂ©n - mint mondta - nemcsak jĂł párbeszĂ©d jött lĂ©tre, hanem nagyon hasznos Ă©s jelentõs eredmĂ©nyeket Ă©rtek el.     Jahi Jahija, a MacedĂłn Köztársaság InformáciĂłs TársadalomĂ©rt Ă©s KözigazgatásĂ©rt Felelõs MinisztĂ©riumának államtitkára arrĂłl beszĂ©lt, hogy a vezetĂ©s egy kritikus tĂ©nyezõje a jĂł kormányzásnak, olyan emberekre van szĂĽksĂ©g, akik a folyamatosan változĂł környezetben megoldják a problĂ©mákat, mintát adnak a munkavállalĂłknak, irányt mutatnak Ă©s valami Ăşjat hoznak lĂ©tre.     Szerinte a vezetĂ©snek Ă©s a hatĂ©konyságnak "kĂ©z a kĂ©zben kell járnia", a vezetõt ugyanis az általa vezetett szervezet hatĂ©konyságában mĂ©rik. KihĂvásnak nevezte a közszfĂ©rában a vezetĂ©s szempontjábĂłl, hogy elmozduljon a hagyományos technikai, tanácsadĂłi szerepektõl egy egyĂĽttmĂ»ködõbb, hálĂłzati szerepek felĂ©, ahol magas az elszámoltathatĂłság Ă©s nagyobb politikai tudatosságra van szĂĽksĂ©g Ă©s kivĂ©teles befolyásolási kĂ©pessĂ©gre.     A kormányoknak intelligens, kreatĂv emberekre van szĂĽksĂ©gek, akik Ăşj gondolatokat hoznak lĂ©tre Ă©s innovatĂvak. Az õ elĂ©gedetlensĂ©gĂĽk a rutinnal szemben erõs nyomást adhat a fejlõdĂ©s irányába - mondta.     BirĂł Marcell, a Közigazgatási Ă©s IgazságĂĽgyi MinisztĂ©rium közigazgatási államtitkára arrĂłl beszĂ©lt, hogy 2010-ben az akkor alakult kormány azzal szembesĂĽlt, hogy egy aktĂv, erõs Ă©s intelligens állam helyett egy tĂşlterjeszkedõ, tehetetlen állammal volt dolga, amely joggal vĂvta ki az állampolgárok bizalmatlanságát. Elsõ feladat a vezetĂ©si válság lekĂĽzdĂ©se volt, a mindenkori irányĂtási, felĂĽgyeleti, fĂĽggelmi viszonyok felĂĽlvizsgálata Ă©s szĂĽksĂ©g szerinti megĂşjĂtása - idĂ©zte fel.     Az Ăşj minisztĂ©riumi szervezet ne az ágazati Ă©rdekek szemellenzõs kĂ©pviselõje, hanem az ágazatok irányába, azokkal egyĂĽttmĂ»ködĂ©sben a kormányzati politika vĂ©grehajtja legyen - összegezte az akkor kitĂ»zött cĂ©lokat. Hozzátette: világos volt, hogy az állam Ă©s polgárainak kapcsolata nem felel meg annak az elvárásnak, amely egy erõs Ă©s okos állam esetĂ©ben tapasztalhatĂł, ez alapozta meg a terĂĽleti közigazgatás átszervezĂ©sĂ©t, amelynek rĂ©vĂ©n a kormányzati döntĂ©s-vĂ©grehajtás terĂĽleti politikai Ă©s szakmai felelõsöket kapott a megyei kormányhivatalokban. FelidĂ©zte: 15 kĂĽlönbözõ közigazgatási szerv összeolvadásábĂłl jöttek lĂ©tre a kormányhivatalok.     A vezetĂ©si válság abban is megmutatkozott BirĂł Marcell szerint, hogy az államnak nem volt kĂ©pe önmagárĂłl, nem lehetett tudni hány szervezetet milyen feladatot mekkora lĂ©tszámmal Ă©s milyen hatĂ©konysággal lát el. EzĂ©rt hozták lĂ©tre szervezetkatasztert, feladatkatasztert, valamint jelenleg is folyamatban vannak a kormánytisztviselõk munkakörĂ©rtĂ©kelĂ©sei.     KĂĽlönösen nagy problĂ©mának nevezte, hogy a közigazgatási szervek döntĂ©skĂ©ptelensĂ©ge a tĂşlszabályozottságban öltött testet, ezĂ©rt döntöttek az adminisztratĂv terhek csökkentĂ©se mellett.     Hiszem, hogy a vezetĂ©si válság felszámolása segĂtett minket abban, hogy a magyar állam, a közigazgatás, a jogrendszer Ă©s a gazdasági Ă©let megĂşjĂtására egyĂĽttesen kerĂĽlhessen sor a globális, illetve az EurĂłpát Ă©rintõ válság közepette is - szögezte le. Hozzátette: intĂ©zkedĂ©seiknek köszönhetõen remĂ©nyeik Ă©s szándĂ©kaik szerint a közigazgatás a jövõben önkorlátozĂłbb, eredmĂ©nyesebb, az állampolgárok számára elĂ©rhetõbb Ă©s alkalmazkodĂłkĂ©pesebb lett.     A fĂłrum megnyitĂłját követõen aláĂrták a "V4 JĂł kormányzás fĂłrum" lĂ©trehozásárĂłl szĂłlĂł szándĂ©knyilatkozatot.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t. |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!