A kínaiak egyre többet költenek az interneten
MTI
2014 January 20, Monday
(MTI) - Töretlenül nõ a kínaiak internetes költése: a kelet-ázsiai ország lakosai tavaly mind értékben, mind mennyiségben többet vásároltak a korábbinál a világhálón - mutatnak rá a hétvégén kiadott iparági jelentések.
|
(MTI) - Töretlenül nõ a kínaiak internetes költése: a kelet-ázsiai ország lakosai tavaly mind értékben, mind mennyiségben többet vásároltak a korábbinál a világhálón - mutatnak rá a hétvégén kiadott iparági jelentések.
Az internetes trendeket vizsgáló pekingi iResearch tanácsadócég adatai szerint tavaly egész év során minden korábbi rekordot megdöntve 1,85 ezer milliárd jüant (68 ezer milliárd forint) tett ki az online kereskedelem értéke Kínában. Ez 42 százalékos növekedés, meghaladja az elmúlt fél évtized átlagos 30 százalékos bõvülési ütemét, lassulás ugyanakkor az éves bázison 66 százalékos 2012. évi erõsödés után. Az iResearch jelentésében úgy fogalmaz: a lassulás oka az, hogy a kínai e-kereskedelmi piac új fázisba lépett, és a fejlõdés után az érés szakasza indult el. Elõrejelzésük szerint a piac a következõ években egyre szélesedik, 2017-re például a fogyasztási cikkek felét az interneten vásárolják majd, a kereskedelem értéke pedig immár a négyezer milliárd jüant (150 milliárd forint) is meghaladja majd - állítja a jelentés. A legnagyobb e-kereskedelmi szereplõ, az Alibaba hétvégi jelentése szerint a kínaiak évrõl évre mennyiségben és értékben is egyre többet költenek a világhálón. Legaktívabbak a dél-kínai Kuangtung, a kelet-kínai Sanghaj és Csöcsiang tartomány, valamint a fõváros lakói. Az átlagos éves költés az idén a 10 ezer jüant (370 ezer forint) is meghaladta, de számos olyan térség is akad - elsõsorban a legfejlettebb kelet-kínai régióban -, ahol több mint egymillió jüant (37 millió forint) is elköltöttek az online térben. A legnagyobb városok mellett jellemzõen nagy mértékben nõnek a vidéki kisvárosokból érkezõ megrendelések, ezek a térségek a világhálóra kapcsolódással ígéretes bõvülési lehetõséget jelentenek a cégeknek, amelyek sokszor kifejezetten ehhez alakítják vállalati stratégiájukat. A piac bõvülését a netezõk táborának további erõsödése is elõrevetíti. A kínai internet információs központ (CNNIC) adatai szerint a kelet-ázsiai ország internetezõinek száma a 618 milliót is meghaladta december végével bezáróan, fél év alatt csaknem 5 százalékot bõvült.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!