Megkezdõdött a Chevrolet kivonulásának elõkészítése Magyarországon is
MTI
2014 January 16, Thursday
(MTI) - Megkezdõdött a Chevrolet márka szervezett piaci kivezetésének elõkészítése Magyarországon is, a budaörsi székhelyû Chevrolet Central and Eastern Europe (CCEE) az anyavállalat tavaly decemberi bejelentése után azonnal nekilátott a ...
|
(MTI) - Megkezdõdött a Chevrolet márka szervezett piaci kivezetésének elõkészítése Magyarországon is, a budaörsi székhelyû Chevrolet Central and Eastern Europe (CCEE) az anyavállalat tavaly decemberi bejelentése után azonnal nekilátott a szervezésének - tájékoztatta a cég az MTI-t.
A General Motors december 5-én jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést az európai autópiac kedvezõtlen helyzetével és a teljesületlen üzleti elvárásokkal indokolták. A cél ugyanakkor a General Motors európai termékkínálatának letisztítása, az Opel és a Cadillac testvérmárka piaci pozíciójának erõsítése. Kaszás Zoltán, a CCEE PR-igazgatója elmondta: ügyfeleiket már postai úton értesítették, valamint weboldalukon adnak tájékoztatást a kivezetéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról, és arról, hogy hogy az autók szervizelése és az ellátás eredeti alkatrészekkel változatlan módon fennmarad. Garanciális vállalásaiért szintén helytáll a cég a kivezetés után is. Kaszás Zoltán tájékoztatása szerint már megkezdték az egyeztetéseket a márkakereskedõkkel, amelyek eredményeképpen legkésõbb 2015 decemberéig lezárul az új Chevrolet-k értékesítése Magyarországon is. A GM elvárásai szerint az eredeti alkatrészek legalább a következõ tíz éven át a rendelkezésre fognak állni, a szervizt javarészt a meglevõ hálózaton keresztül biztosítanák. Magyarországon a GM hálózatában 23 kereskedés foglakozik új Chevrolet-k értékesítésével, esetenként márkaszervizzel. Kaszás Zoltán jelezte: a kereskedések független gazdasági szereplõk, nagyobb hányaduk már korábban is foglalkozott egyidejûleg az Opel és az egyéb márkák értékesítésével, további tevékenységükrõl a tulajdonosaik döntenek. A cég közelmúltbeli példákra hivatkozva honlapján azt írja, hogy a kivonulás bejelentése nem eredményez jelentõs értékvesztést a nemrég vásárolt autóknál. Emiatt a vásárlók kárpótlását nem tervezik - szögezi le a CCEE. A PR-igazgató kitért arra, hogy a budaörsi központ az Opel márka központjaként és a General Motors pénzügyi szolgáltató központjaként mûködik 2016-tól. A Chevrolet értékesítése a márka európai megjelenését követõen, 2005-ben indult el Magyarországon, piaci részesedése akkor még elérte a 4,67 százalékot. Azóta összesen több mint 39 ezer Chevrolet került magyar vevõkhöz, 2013-ban pedig 686 autót értékesítettek a 62 ezres magyar piacon. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének ügyvezetõ elnöke az MTI kérdésére elmondta: nem volt még példa arra, hogy valamely gépkocsimárka ilyen módon vonult volna ki Magyarországról. Az egyesület álláspontja szerint a GM üzleti döntésének nem lesz érezhetõ hatása a magyar autópiacra, más márkák gyorsan betöltik a keletkezett ûrt.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!