(MTI) - A szilveszter slágerterméke továbbra is a virsli, decemberben egy vásárlás alkalmával a háztartások több mint fele vásárol belõle harmadával többet, összesen 80 dekagrammnyit - derül ki a GfK Hungária felmérésébõl. A Sága Foods Zrt. és az Ipsos kutatása szerint Magyarországon évente közel 30 ezer tonna virslit vásárolnak, ami háztartásonként átlagosan 7,3 kilogramm.
    A GfK piackutatĂł MTI-hez eljuttatott közlemĂ©nye szerint a virsli Ă©ves mennyisĂ©gi összforgalmának közel egyötöde koncentrálĂłdik decemberre. Tavaly az utolsĂł havi forgalom növekedni is tudott az elõzõ Ă©v azonos idõszakához kĂ©pest, miközben Ă©ves szinten kissĂ© visszaesett a virsli iránti kereslet. A családok Ă©v közben átlagosan 60 dekagramm virslit vesznek egy-egy bevásárlás alkalmával, mĂg a decemberi idõszakban ez közel egyharmadával megugrik: több mint 80 dekagrammra nõ az átlagos mennyisĂ©g - emeli ki a GfK. Az Ă©v vĂ©gi virsli Ă©rtĂ©kesĂtĂ©sben a hipermarketek teljesĂtenek a legjobban, a csatorna piaci rĂ©szesedĂ©se 6 százalĂ©kponttal, 27 százalĂ©krĂłl 33 százalĂ©kra ugrott tavaly ebben az idõszakban. A diszkontokban vásárolták meg az összes eladott mennyisĂ©g 24 százalĂ©kát, mĂg az egyĂ©b boltok 25 százalĂ©kkal rĂ©szesedtek tavaly a virsli mennyisĂ©gi forgalmábĂłl.
    A piackutatĂł intĂ©zet adatai szerint a háztartások napi fogyasztási cikk, Ăgy friss hĂşs vásárlásainak összforgalmábĂłl a december hĂłnap jellemzõen mintegy 10 százalĂ©kkal rĂ©szesedik, hiszen a családi összejöveteleket Ă©s vendĂ©glátást megelõzõ karácsonyi kĂ©szĂĽlõdĂ©s során a legtöbb Ă©lelmiszer forgalma jelentõsen megugrik. A legtöbb hĂşsfĂ©le esetĂ©ben az egĂ©sz Ă©vben megvásárolt mennyisĂ©g mintegy tizede, 10-13 százalĂ©ka koncentrálĂłdik decemberre.
    A Sága Foods Zrt. és az Ipsos Zrt. legfrissebb kutatása szerint a magyar fogyasztók évente nagyjából 33 milliárd forintot költenek virslire, a forgalom 60 százalékát a szárnyashúsból készült termékek adják. Magyarországon évente közel 30 ezer tonna virslit vásárolnak, ami háztartásonként átlagosan 7,3 kilogrammot jelent.
    Gál Judit, az Auchan Magyarország Kft. kommunikáciĂłs menedzsere az MTI Ă©rdeklõdĂ©sĂ©re közölte: az Ă©ves virsli Ă©rtĂ©kesĂtĂ©s 25 százalĂ©kát decemberben adják el, az idei szezonban a tavalyi Ă©vhez kĂ©pest enyhe forgalomnövekedĂ©ssel számolnak. IdĂ©n az emĂ©szthetõ bĂ©lbe töltött virslik, bĂ©csi virslik, frankfurti virslik Ă©s a juhbeles virslik a sláger termĂ©kek. A vásárlĂłk az alacsonyabb árĂş termĂ©keket azonos arányban választják, mint az ismert márkák termĂ©keit - tette hozzá.
    A Chio termékeket is gyártó Intersnack Magyarország Kft. felmérése szerint decemberben harmadával nõ a sós snackek fogyasztása az év többi idõszakához képest, ezen belül a sóspálcikák, chips-ek fogyasztása 15 százalékkal magasabb decemberben. A mogyorófélék forgalma nõ ilyenkor a legjobban, 40 százalékkal. A sós rágcsálnivalót vásárlók 62 százaléka 20-39 év közötti, 10 százalékuk pedig a 10-19 éves korosztályból kerül ki. A magyarok 47 százaléka csak havonta 2-3 alkalommal vesz chipset, az egy fõre jutó éves chipsfogyasztás 300 gramm. Ezzel a mennyiséggel Európában hátulról a második helyet foglaljuk el, ennél kevesebb burgonyaszeletet csak Romániában fogyasztanak - közölte a gyõri cég piackutatója.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!