Kutatás - Tízbõl kilenc ember hallgat rádiót
MTI
2013 November 13, Wednesday
(MTI) - A 15 évesnél idõsebbek között tízbõl kilencen hallgatnak rádiót valamilyen rendszerességgel - derült ki a TNS-Hoffmann - Mediameter konzorcium rádiófogyasztást felmérõ kutatásából, amelyet szerdán jutattak el az MTI-hez.
|
(MTI) - A 15 évesnél idõsebbek között tízbõl kilencen hallgatnak rádiót valamilyen rendszerességgel - derült ki a TNS-Hoffmann - Mediameter konzorcium rádiófogyasztást felmérõ kutatásából, amelyet szerdán jutattak el az MTI-hez.
A Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) megbízásából készített felmérés szerint a rádió az emberek többsége számára továbbra is fontos hírforrás. A legnépszerûbb rádióhallgatási tér az autó. A megkérdezettek 65 százaléka nyilatkozott úgy, hogy autóban hallgatja a rádiót. A második ebben a tekintetben az otthon konyhája lett. Errõl a válaszadók 57 százaléka tett említést, míg 43 százalékuk a bevásárlóközpontokat, 31 százalékuk pedig az iskolát - munkahelyet is megjelölte. Ugyanakkor minden negyedik megkérdezett mondta azt, hogy valamilyen gyakorisággal interneten hallgatta kedvenc csatornáját. Ugyanez az arány jött ki a mobiltelefon esetében. A rádiózók 13 százaléka látogatja kedvenc adója Facebook oldalát. A legnépszerûbb rádiós közösségi oldalt a Class FM üzemelteti (33 százalék), majd a Music FM (16 százalék), az MR2-Petõfi Rádió (11 százalék), majd a Juventus Rádió (2 százalék) Facebook oldala következik. Az is kiderült, hogy fontos hírforrás a rádió, egyben segít abban, hogy "jól teljen a nap". Mindkét állítással a megkérdezettek 73-73 százaléka értett egyet. Az eredményekbõl kitûnik, hogy a rádió a kisebb településeken némileg nagyobb szerepet kap az emberek életében. Miközben Budapesten a válaszadók 69 százaléka ért egyet azzal, hogy a rádió fontos hírforrás, addig ugyanez az adat a falvakban és a kisebb városokban 74 százalék. Az adatok 2013 második negyedévére vonatkoznak - tartalmazza a közlemény.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!