A családi asztalnál való beszélgetés növeli a gyerekek magabiztosságát
MTI
2013 August 01, Thursday
(MTI) - A közös családi Ă©tkezĂ©sek során valĂł beszĂ©lgetĂ©s segĂt fejleszteni a gyerekek kommunikáciĂłs kĂ©pessĂ©geit Ă©s ezáltal a magabiztosságukat - derĂĽlt ki az Ărni-olvasni tudás fontosságát nĂ©pszerĂ»sĂtõ National Literacy Trust nevĂ» londoni ...
|
(MTI) - A közös családi Ă©tkezĂ©sek során valĂł beszĂ©lgetĂ©s segĂt fejleszteni a gyerekek kommunikáciĂłs kĂ©pessĂ©geit Ă©s ezáltal a magabiztosságukat - derĂĽlt ki az Ărni-olvasni tudás fontosságát nĂ©pszerĂ»sĂtõ National Literacy Trust nevĂ» londoni jĂłtĂ©konysági szervezet tanulmányábĂłl.
    A 35 ezer brit gyermek bevonásával kĂ©szĂĽlt felmĂ©rĂ©s azt sugallja, hogy azok a gyerekek, akik aktĂv társalgást folytatnak családjukkal a közös Ă©tkezĂ©sek során, jĂłval magabiztosabbak. A szigetország 188 iskolájában tanulĂł 8 Ă©s 16 Ă©ves kor közötti diákokkal kĂ©rdõĂvet töltettek ki tavaly családjuk közös Ă©tkezĂ©si szokásairĂłl.     Az adatok azt sugallják, hogy a csendben zajlĂł közös családi Ă©tkezĂ©sek rosszabb hatással vannak a gyerekek magabiztosságára, mint az, ha a család egyáltalán nem ĂĽl le közösen enni.     Az eredmĂ©nyek szerint a családjukkal napi rendszeressĂ©ggel egyĂĽtt Ă©tkezõ Ă©s közben beszĂ©lgetõ gyerekek mintegy kĂ©tharmada szĂłlal meg magabiztosan mások elõtt, mĂg ugyanez az arány a csendben Ă©tkezõ családok gyermekeinĂ©l 47 százalĂ©k Ă©s a családjukkal nem közösen Ă©tkezõ társaiknál 52 százalĂ©k.     Az elsõ kategĂłriába tartĂłzok mintegy 75 százalĂ©ka mondta, hogy magabiztosan bekapcsolĂłdik az iskolai beszĂ©lgetĂ©sekbe, mĂg a családdal egyĂĽtt, de nĂ©mán, vagy csak ritkán társalogva Ă©tkezõ gyerekeknĂ©l 57 százalĂ©k, a harmadik kategĂłria tagjainál pedig 64 százalĂ©k volt ugyanez az arány - adta hĂrĂĽl a BBC hĂrportálja.     A felmĂ©rĂ©s szerint a gyerekek Ă©s fiatalok többsĂ©ge (87 százalĂ©k) rendszeresen egyĂĽtt Ă©tkezik családjával, ám mĂg a családok majdnem háromnegyede beszĂ©lget evĂ©s körben, addig mintegy 7 százalĂ©kuk majdnem mindig csendben falatozik.     Az ingyenes iskolai ebĂ©det kapĂł gyerekek valamivel kisebb arányban (71 százalĂ©k) társalognak napi rendszeressĂ©ggel a családjukkal a közös Ă©tkezĂ©seknĂ©l. Az idõsebb, 14-16 Ă©ves diákok esetĂ©ben az arány szintĂ©n alacsonyabb volt (68 százalĂ©k), szemben a 11 Ă©s 14 Ă©vesek körĂ©ben mĂ©rt 76 százalĂ©kkal.     A National Literacy Trust nevĂ» londoni jĂłtĂ©konysági szervezet Words for Life elnevezĂ©sĂ» kampányában arra bátorĂtja a szĂĽlõket, hogy olyan kis lĂ©pĂ©sekkel fejlesszĂ©k gyermekeik beszĂ©d- Ă©s Ă©rtelmezõkĂ©pessĂ©geit mint, a "közös családi Ă©tkezĂ©seknĂ©l valĂł társalgás".
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!