Játékszer
32 lapos magyar kártya
Játékosok száma
2-4 játékos
A játék célja és szabályai
A cél 66 pont elérése bemondásokból és ütésekbõl.
Pontozás:
A lapok pontértéke:
- ász - 11 pont
- X - 10 pont
- király - 4 pont
- felsõ - 3 pont
- alsó - 2 pont
Játszma pontozása:
- játéknyerés - 1 pont
- maccs (ha az ellenfél nem éri el a 33 pontot) - 2 pont
- csendes snapszer (ha az ellenfél nem ütött, de ezt elõre nem mondtuk be) - 3 pont
- bukott takarás (ha végül nem sikerül 66-ot szereznünk), az ellenfélnek - 1 pont
- snapszer (ha elbuktuk, az ellenfélnek) - 6 pont
- rádli (7 játszmapont elérése) után új játszma következik
Bemondások:
- Egy kézben azonos színû király és felsõ 20-at, aduszínbõl 40-et ér, amelyet csak akkor lehet bemondani, ha mi hívunk. Egy híváskor csak egyszer lehet 20-at vagy 40-et bemondani. Elvileg összesen 100 pontot lehet így bemondani(1x40 + 3x20).
- Snapszert osztás után azonnal lehet bemondani, amely azt jelenti, hogy úgy érünk el 66 pontot, hogy az ellenfél egyet sem üt (elvileg 120 pontot lehet ütésekbõl szerezni). A snapszert tényleges megkezdése elõtt lehet kontrázni, rekontrázni, ...stb, amely kétszerezi, négyszerezi, ...stb annak értékét
Minden körben elõször az ütést nyerõ játékos húz a talonból és õ is hív. Amíg van talon, kötelezõ a felülütés (vagyis a hívott lapnál magasabb értékût kell tenni) és a színre szín adása (tehát a hívott lap színének megfelelõ lapot kell tenni, ellenkezõ esetben adut kell feláldoznunk. Ha egyik sincs, bármit lehet dobni). A talon alján lévõ adut megfelelõ színû alsóval ki lehet cserélni, amikor mi hívunk. Ha valaki úgy gondolja, hogy már meglévõ lapjaiból is elér 66 pontot, letakarja a talont a felütött aduval, attól senki sem vehet lapot és a takaró adut sem lehet kicserélni.
A játék menete
négyszemélyes játék
A VII és VIII lapok nélkül játszák, a IX nem ér pontot. Két részletben összesen 6 lapot osztunk az óramutató járásával ellenkezõ irányban. Aki elõször kap lapot, az elsõ 3 lapjából megnevez egy lapot, amelynek színe lesz az aduszín, és akinél a megnevezett lap van, az lesz a hívó partnere. A párokat titokban kell tartani, nem közölhetõk nyilvánosan. Szándékosan vagy véletlenül magát is meghívhatja az elsõ játékos (pl. a második osztásfordulóban megkapja a hívott lapot). A 66 pont elérésétõl függetlenül addig kell játszani, amíg a meghívott lap ki nem jön. Ha összejön a 66 anélkül, hogy kijönne a megnevezett lap, a hívó egyedül számol, ha kijön, a partnerrel együtt. A 66 pont meglétét hangos kész bemondással kell jelezni.
háromszemélyes játék
Két részletben összesen 8 lapot osztunk, de az elsõ négybõl csak az aduszínt nevezi meg a hívó játékos. A továbbiakban azonos szabályok szerint egyedül játszik a másik két játékos ellen.
kétszemélyes játék
A pakliból ki kell venni a VII, VIII, IX értékû lapokat, majd két részletben 6 lapot osztunk ki. Az elsõ osztáskör után az osztó egy lapot felüt, ez lesz az adu, amelyre az osztó az osztás végén visszamaradó 9 lapos talont keresztben, csukva ráhelyezi. Ezt az adut akkor cserélhetjük ki a kezünkben lévõ megfelelõ színû alsóval, ha mi hívunk.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
sad 2009 March 18, Wednesday, 17:51:16
martin941 2008 August 21, Thursday, 17:55:48
szeva mindekinek
meszarosne 2007 September 22, Saturday, 14:42:29
Szia
Tamás 2007 June 06, Wednesday, 17:46:49
tomika 2007 June 06, Wednesday, 17:45:22
sziasztok