Kártyázzunk
Tizennégy lapos römi
próbaEz az egyik olyan játék, amit mindenki másképpen ismer, így az is elõfordulhat, hogy az elsõ leosztás komoly vitába torkollik. Újonnan beszervezett játékosok esetén érdemes tehát a szabályok tisztázásával kezdeni.
Rikiki
Alsós
Kanaszta
Zsírozás
Kaszinózzunk!
Távtan
Webesztétika
A Trója című film
Tech
Mi is az a HDTV és mire jó?
Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Kártyázzunk Kártyázzunk
Snapszli
munkatársunktól   2004 April 19, Monday  

Ez már egy összetettebb játék, amely kiváló átvezetés az ulti, az alsós és a tartli megértéséhez. Szabályai rugalmasabbak és ez alkalmassá teszi két-, három- és négyfõs társaságok kikapcsolódásához, de már akár kisebb intellektuális kihívásnak is tekinthetjük.
  Hozzszlsok 5 Nyomtat E-mail PDF

Játékszer
32 lapos magyar kártya

Játékosok száma
2-4 játékos

A játék célja és szabályai
A cél 66 pont elérése bemondásokból és ütésekbõl.

Pontozás:
A lapok pontértéke:

  • ász - 11 pont
  • X - 10 pont
  • király - 4 pont
  • felsõ - 3 pont
  • alsó - 2 pont

Játszma pontozása:

  • játéknyerés - 1 pont
  • maccs (ha az ellenfél nem éri el a 33 pontot) - 2 pont
  • csendes snapszer (ha az ellenfél nem ütött, de ezt elõre nem mondtuk be) - 3 pont
  • bukott takarás (ha végül nem sikerül 66-ot szereznünk), az ellenfélnek - 1 pont
  • snapszer (ha elbuktuk, az ellenfélnek) - 6 pont
  • rádli (7 játszmapont elérése) után új játszma következik

Bemondások:

  • Egy kézben azonos színû király és felsõ 20-at, aduszínbõl 40-et ér, amelyet csak akkor lehet bemondani, ha mi hívunk. Egy híváskor csak egyszer lehet 20-at vagy 40-et bemondani. Elvileg összesen 100 pontot lehet így bemondani(1x40 + 3x20).
  • Snapszert osztás után azonnal lehet bemondani, amely azt jelenti, hogy úgy érünk el 66 pontot, hogy az ellenfél egyet sem üt (elvileg 120 pontot lehet ütésekbõl szerezni). A snapszert tényleges megkezdése elõtt lehet kontrázni, rekontrázni, ...stb, amely kétszerezi, négyszerezi, ...stb annak értékét

Minden körben elõször az ütést nyerõ játékos húz a talonból és õ is hív. Amíg van talon, kötelezõ a felülütés (vagyis a hívott lapnál magasabb értékût kell tenni) és a színre szín adása (tehát a hívott lap színének megfelelõ lapot kell tenni, ellenkezõ esetben adut kell feláldoznunk. Ha egyik sincs, bármit lehet dobni). A talon alján lévõ adut megfelelõ színû alsóval ki lehet cserélni, amikor mi hívunk. Ha valaki úgy gondolja, hogy már meglévõ lapjaiból is elér 66 pontot, letakarja a talont a felütött aduval, attól senki sem vehet lapot és a takaró adut sem lehet kicserélni.

A játék menete
négyszemélyes játék
A VII és VIII lapok nélkül játszák, a IX nem ér pontot. Két részletben összesen 6 lapot osztunk az óramutató járásával ellenkezõ irányban. Aki elõször kap lapot, az elsõ 3 lapjából megnevez egy lapot, amelynek színe lesz az aduszín, és akinél a megnevezett lap van, az lesz a hívó partnere. A párokat titokban kell tartani, nem közölhetõk nyilvánosan. Szándékosan vagy véletlenül magát is meghívhatja az elsõ játékos (pl. a második osztásfordulóban megkapja a hívott lapot). A 66 pont elérésétõl függetlenül addig kell játszani, amíg a meghívott lap ki nem jön. Ha összejön a 66 anélkül, hogy kijönne a megnevezett lap, a hívó egyedül számol, ha kijön, a partnerrel együtt. A 66 pont meglétét hangos kész bemondással kell jelezni.

háromszemélyes játék
Két részletben összesen 8 lapot osztunk, de az elsõ négybõl csak az aduszínt nevezi meg a hívó játékos. A továbbiakban azonos szabályok szerint egyedül játszik a másik két játékos ellen.

kétszemélyes játék
A pakliból ki kell venni a VII, VIII, IX értékû lapokat, majd két részletben 6 lapot osztunk ki. Az elsõ osztáskör után az osztó egy lapot felüt, ez lesz az adu, amelyre az osztó az osztás végén visszamaradó 9 lapos talont keresztben, csukva ráhelyezi. Ezt az adut akkor cserélhetjük ki a kezünkben lévõ megfelelõ színû alsóval, ha mi hívunk.


Elküldöm a kedvenc játékom!

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!

sad 2009 March 18, Wednesday, 17:51:16

Krds Krds Krds Krds Krds

martin941 2008 August 21, Thursday, 17:55:48

szeva mindekinek Hvs vagy dgs

meszarosne 2007 September 22, Saturday, 14:42:29

Szia

Tamás 2007 June 06, Wednesday, 17:46:49

sszezavarodott

tomika 2007 June 06, Wednesday, 17:45:22

Nagyon boldog sziasztok

Hozz�sz�l�sok sz�ma: 5 


Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Távtan arrow Kártyázzunk arrow Snapszli



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player