Statisztika |
---|
(MTI) - A Policy Solutions politikai elemzõ intézet szerint a jelenlegi pártpreferenciák alapján húsz nõi tagja lenne az új parlamentnek, ami a mostanival lényegében megegyezõ, mindössze tíz százalékos arányt jelent. | |
| |
| |
| |
| |
|
MTI hírek |
---|
| Külföld |
| | Magyarország |
| | EU |
| | Külföld |
| | Magyarság |
| | Sport |
| | Tudomány |
| | Külföld |
| | Sport |
| | Egészségügy |
| | Labdarúgás |
| | Bûnügy |
| | Baleset |
| |
Felmérés: naponta 20 perccel többet tévéznek az olvasni tudó kisgyerekek, mint amennyit olvasnak
MTI
2012 August 30, Thursday
(MTI) - Egy átlagos hétköznapon egy órát tévéznek és háromnegyed órát számítógépeznek a már olvasni tudó kisgyerekek, miközben csak 40 percet töltenek olvasással - derül ki ...
|
(MTI) - Egy átlagos hétköznapon egy órát tévéznek és háromnegyed órát számítógépeznek a már olvasni tudó kisgyerekek, miközben csak 40 percet töltenek olvasással - derül ki a gyermekek médiafogyasztási és olvasási szokásairól készített online kutatásból.
Arra a kérdésre, hogy szoktak-e otthon olvasni vagy olvasott mesét hallgatni a gyerekek, a válaszolók 97 százaléka igennel felelt, ami jelzi, hogy a szülõk tisztában vannak a mese, az olvasás fontosságával. A kérdõívet kitöltõ, bölcsõdés korú gyermeket nevelõ családok 95 százalékánál mesélnek otthon a picinek, míg az óvodást nevelõ családok 99 százalékánál - áll a családoknak szóló, helyi információkat közvetítõ Imami honlapcsoport közleményében. A megkérdezettek olvasni tudó gyermekei hétköznapokon átlagosan 40 percet töltenek olvasással, háromnegyed órát számítógépeznek és egy órát tévéznek. Hétvégén körülbelül másfélszer ennyi idõt töltenek a tévé és a számítógép elõtt és olvasással is, ám a sorrend nem változik. A bölcsõdések közül minden negyedik, az óvodások közül már minden második gyermek számítógépezik otthon, a bölcsõdések háromnegyede, míg az ovisok 92 százaléka néz tévét. Arra a kérdésre, hogy a szülõk mennyire alkalmazzák a jutalmazás, illetve a büntetés eszközeként a tévét, számítógépet, illetve a könyveket, a megkérdezettek több mint 70 százaléka válaszolta, hogy büntetésbõl el szokta tiltani gyermekét a televíziózástól, vagy a számítógép-használattól, míg az olvasás tiltásával, a felolvasás megvonásával mindössze a válaszadók 9 százaléka él. A jutalmazás tekintetében éppen fordított a helyzet: a gyermekek csaknem 30 százalékát jutalmazzák azzal, hogy tévét nézhet, 35 százalékát azzal, hogy a számítógéphez ülhet és a gyermekek háromnegyede kapott már jutalmul könyvet. A válaszolók majdnem 90 százalékát aggasztja, hogy gyermeke szívesebben ül a tévéhez és a számítógéphez, mint egy könyv olvasásához. Az olvasás megszerettetésében a megkérdezettek döntõ többsége a család szerepét, a szülõi mintát tartja meghatározónak. A felmérés kapcsán elkészült a Mit adjak a kezébe? címû gyermekirodalmi iránytû, amely segítséget nyújthat a szülõknek a színvonalas gyermekkönyvek kiválasztásához. A kisebbek olvasóvá neveléséhez támpontokat nyújtó kalauzt bárki díjmentesen letöltheti a szervezõk weboldaláról (http://www.imami.hu/gyermekirodalmi-iranytu). A csaknem 30 kérdésbõl álló online kérdõívet országszerte 2243 internethasználó szülõ töltötte ki 2528 gyermekrõl. A válaszadók több mint 80 százaléka városban él és felsõ-, illetve középfokú végzettséggel rendelkezik. A kérdésekre fele-fele arányban válaszoltak fiúk és lányok szülei. Az online kérdõívet kitöltõk gyermekeinek többsége még otthon nevelkedik, óvodás illetve alsótagozatos általános iskolás.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t. |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!