A budapesti repülõtér 326 milliárd forinttal járult hozzá a GDP-hez
MTI
2011 July 03, Sunday
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtéren 2009-ben a teljes költés, beleértve az utasokét is, 326 milliárd forinttal járult hozzá a nemzeti össztermékhez (GDP) és 32 ezer munkahely fenntartását biztosította.
|
(MTI) - A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtéren 2009-ben a teljes költés, beleértve az utasokét is, 326 milliárd forinttal járult hozzá a nemzeti össztermékhez (GDP) és 32 ezer munkahely fenntartását biztosította - állapította meg a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának kutatóinak vizsgálata.
A repülõteret üzemeltetõ Budapest Airport megrendelésére készült kutatás eredményeit részletezve a társaságnak az MTI-hez eljuttatott közleménye azt tartalmazza, hogy 2009-ben a repülõtér területén 9 ezer fõ dolgozott. Az ott lévõ 120 különféle cég és hatóság árbevétele elérte a 341 milliárd forintot és ami 73 milliárd forint hozzájárulást jelentett a magyar GDP-hez. A repülõtérre települt cégek 52 milliárd forint értékben vásároltak termékeket, amibõl 26 milliárd forintra tehetõ az az összeg, amit Magyarországon elõállított áruk vásárlására fordítottak. A budapesti repülõtérre érkezõ külföldiek összesen 468 milliárd forintot költöttek, amibõl 413 milliárdot Magyarországon. A kutatás megállapítása szerint a Budapest Airportnak jelentõs és közvetlen hatása van a vonzáskörzetében lévõ gazdaság fejlõdésére, és ez a hatás közvetlen összefüggésben van az utasok számának növekedésével. Az utasszám minden egy százalékos növekedése egy százalékos gazdasági növekedést eredményez. A kutatáson alapuló becslés szerint egymillióval több utas mintegy 1.340 új munkahelyet teremt és ezzel 13 milliárd forinttal járul hozzá a nemzeti össztermékhez. A közleményben Jost Lammers, a Budapest Aiport vezérigazgatója a "régi idõkbõl megörökölt" légügyi egyezmények korlátozásának feloldását sürgette, mert - indoklása szerint - a liberalizált léigközlekedés növelheti az utasok számát. Hozzátette: "...ezért lenne óriási jelentõsége annak, hogy a Budapest Airport minimum azonos, vagy ha lehet, még jobb jogi- és befektetõi környezetet élvezhessen, mint a többi nagy repülõtér Közép-Kelet-Európában". Lukovics Miklós docens, a kutatás vezetõje a közleményben hangsúlyozta, hogy a légiközlekedési beruházásokat a Budapest Airport-nál kell koncentrálni, ott, ahol legnagyobb a kereslet és ahol a legjobbak a feltételek az utas- és a cargoforgalom fejlesztésére.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!