A gyõri verseny szervezõi szerint az árammal, hidrogénnel vagy éppen napenergiával mûködõ, környezetbarát autókat könnyedén lehetne sorozatban is gyártani, és nagyjából annyiba kerülnének, mint a hagyományos kocsik.
Idén áprilisban már negyedszer rendezik meg Gyõrben az alternatív hajtású jármûvek nemzetközi versenyét, a Széchenyi-futamot. Olyan megoldásokat várnak, amelyekkel kiküszöbölhetõ a kõolaj és a földgáz használata, vagyis például elektromos áram-, hidrogén- vagy napenergia-meghajtású gépekkel lehet nevezni február elsejéig. Idén bõvítették a korosztályt, így középiskolások, egyetemi és fõiskolai hallgatók, illetve egyéni feltalálók vagy cégek is indulhatnak. Az eddigi regisztrációk szerint feltehetõen 25 jármûvet lehet majd látni április 23-a és 25-e között Gyõrben. A verseny összedíjazása várhatóan eléri a másfélmillió forintot, amivel fejlesztésekre és gyártásra szeretnék ösztönözni a tervezõket - mondta Petis László fõszervezõ, az Inno-Mobil Sportegyesület elnöke.
Az idei Széchenyi-futamon Magyarországon elõször mutatkozik be az Elektro Go-kart verseny is. A hagyományos benzinmeghajtású jármûvek helyett elektromotoros, akkumulátorral felszerelt gépeken mérik össze a sofõrök a tudásukat. A cél, hogy a versenysportba is becsempésszék valamilyen módon a környezettudatos szemléletet - tette hozzá Petis László.
A Széchenyi-futam legfontosabb célkitûzése, hogy a hétköznapi életben elterjessze az alternatív meghajtású jármûveket. Éppen ezért minden évben meghirdetnek egy szériaautó-átalakítási kategóriát is. Tavaly 4 ilyen jármû érkezett be, és az elõzetes jelentkezések szerint idén ennek a duplájával neveznek a tervezõk. Petis László úgy tudja, hogy a korábban átalakított autókat levizsgáztatták, és használják is õket.
A szakember hozzátette: az alternatív jármûvek elsõsorban a városlakók problémáit tudják megoldani, akik csak munkába járáshoz ülnek autóba, és átlagosan napi 40 kilométert mennek. Az alternatív autók ilyen kis távolságokon már a mai technikai feltételekkel is használhatók és nem szennyezik a levegõt. Akár sorozatgyártásban is készülhetnének, ha lenne befektetõ. Petis László szerint nehéz megmondani, hogy mennyibe kerülne egy ilyen kocsi, de becslése szerint nem lenne drágább, mint egy mostani, középkategóriás, benzinmeghajtású autó.
További információ és a nevezési feltételek a www. szechenyifutam. hu oldalon.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!