Sokan az egĂ©szsĂ©gĂĽket Ă©s a szemĂ©lyes kapcsolataikat fĂ©ltik, legtöbben viszont azĂ©rt nem isznak, mert drágának tartják a szeszesitalokat - derĂĽl ki a Wall Street Journal Europe megbĂzásábĂłl, a GfK Csoport által kĂ©szĂtett felmĂ©rĂ©sbõl.
A kutatĂłk 2008 õszĂ©n kĂ©rdeztĂ©k az EurĂłpában Ă©lõket alkoholfogyasztási szokásaikrĂłl. A válaszadĂłk harmada állĂtotta, hogy sosem iszik alkoholt. Magyarországon az arány magasabb volt, 44 százalĂ©k vallotta ugyanezt. További 45 százalĂ©k hetente, vagy ennĂ©l ritkábban iszik - ezek a számok nagyon hasonlĂłak a KözĂ©p-Kelet EurĂłpában tapasztalt arányokhoz. A nõk nagy többsĂ©ge, csaknem 60 százalĂ©ka mondta, hogy egyáltalán nem iszik. A fĂ©rfiak valamivel kevesebb, mint 30 százalĂ©ka állĂtotta ugyanezt. A kutatás kĂ©szĂtõi szerint a magyarok feltehetõen a valĂłsnál kedvezõbb kĂ©pet festettek magukrĂłl
Az EurĂłpában kedvelt italokat vizsgálva nincs nagy kĂĽlönbsĂ©g a sör- illetve a borkedvelõk aránya között, Nyugat- Ă©s Kelet-EurĂłpa között viszont számottevõ az eltĂ©rĂ©s. Olaszországban, Svájcban, Franciaországban Ă©s Belgiumban a bor gyõzött a sör javára, mĂg a spanyolok, portugálok, Ă©s a nĂ©metek a sörivĂł nemzetek közĂ© tartoznak, ahogy az eredmĂ©nyek tanĂşsága szerint a magyarok is. Az Ă©getett szeszes italok Ă©s a koktĂ©lok összessĂ©gĂ©ben hátrĂ©bb találhatĂłak a kedveltsĂ©gi listán, ezeket a fajtákat fõkĂ©nt a fiatalok fogyasztják szĂvesen.
Az alkoholfogyasztás következményei közül leginkább annak költségei aggasztják a magyarokat. Az egészségre, a személyes kapcsolatokra, és a munkára gyakorolt hatás kevésbé.
A Wall Street Journal Europe megbĂzásábĂłl a GfK Csoport által vĂ©gzett, az alkoholfogyasztási szokásokat vizsgálĂł kutatás során 2008 õszĂ©n 17 országban összesen 17.343 embert kĂ©rdeztek meg.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!