Programajánló
M�rcius 2024
H K S C P S V
262728291 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumák
A diktatúráról
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Ezentúl Bugatti Veyronnal is üldözik a bûnt Dubaiban
Szegedi hírek Szegedi hírek
Iskolabarát a Koszta József Múzeum
Munkatársunktól   2008 October 15, Wednesday  

Az iskolákkal való együttmûködésnek köszönhetõen duplájára nõtt a szentesi Koszta József Múzeum látogatottsága.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

„Múzeumbarát iskola - iskolabarát múzeum" - ezzel az elképzeléssel indult a
2007-2008-as tanév Szentesen a Koszta József Múzeumban. Az év
programsorozata azonban olyan jól sikerült, hogy az Oktatási Minisztérium is
elismerte - egy nívódíjjal.

A szentesi múzeum munkatársai a tanév kezdetén megkeresték a helyi
iskolákat, szakmai munkaközösségeket és fölmérték azok igényeit. Bevontak
mûvészettörténet, rajz, magyar, történelem, földrajz, s például honismeret
tanárokat is. A megkeresett szakemberek 70 százalékát tudták mozgósítani. A
cél eredetileg az volt, hogy a gyerekekkel megszerettessék a múzeumot -
hiszen ha ezt sikerül elérni, felnõttként is szívesen látogatnak majd el
egy-egy kiállításra.

Abból indultak ki, hogy Szentesen miután egy kisvárosról van szó, ahol
igazából az idegenforgalom sem olyan jelentõs, egy állandó kiállítás kevésbé
lehet vonzó, ezért inkább idõszaki tárlatokban gondolkodtak.

Összesen 13 nagy rendezvényük volt egy év alatt, vagy a múzeum „költözött
ki" az iskolákba, vagy a diákok költöztek be oda. A programok olyan jól
sikerültek, hogy fél év alatt megduplázták a múzeum látogatottságát. És bár
a szervezõk Szentes városával számoltak, az eredményeket látva, a kistérségi
iskolák is önként jelentkeztek, hogy szeretnék, ha õket is bevonnák a
rendezvénysorozatba.

Béres Mária igazgató szerint a sikerhez legnagyobb részben két ember munkája
járult hozzá. Az egyikük Csige Istvánné, aki tulajdonképpen a programok
kiötlõje és megvalósítója volt. A nyugalmazott teremõr 3 éve van a
múzeumban, elõtte 40 évig tanított, így szinte természetesen jött, hogy
gyerekekkel foglalkozzon. A kreativitására is óriási szükség volt, mert a
múzeumnak nem volt külön kerete múzeumpedagógiai feladatokra. A másikuk
Lantos Imre, szintén nyugalmazott teremõr, aki a honlapot tartotta karban.
Az õ munkája azért volt különösen fontos, mert a gyerekek legtöbbször az
Internetrõl töltöttek le anyagokat, feladatlapokat.

Az oktatási tárca két kategóriában hirdetett pályázatot: az egyikre múzeumi
kiadványokkal, a másikra egy egész év múzeumpedagógiai programjaival
lehetett jelentkezni. Összesen 76 pályázat érkezett be a tárcához. A két
kategóriában végül - a díjakat megosztva - két-két gyõztest hirdettek. A
szentesi Koszta József Múzeum képviseletében Csige Istvánné a
Múzeumpedagógiai Évnyitón vehette át az elismerést.

A nívódíjon felbuzdulva az intézményben most azt tervezik, hogy kidolgoznak
egy konkrét múzeumpedagógiai programot, és azt több óracsomagban ajánlják
majd az iskoláknak.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player