A szentesi Horváth Mihály Gimnázium drámatagozatának diákjai a Thealter fesztivál ideje alatt többször is bemutatják az Elsõ Magyar Garantáltan Pártsemleges Politikusképzõ Artistaiskola Vizsgacirkusza címû elõadást. A darab kerettörténete a politikusképzõ diákjainak tananyagáról és a záróvizsgáról szól, amit többször megszakítanak kisebb bohózatszerû betétek.
A poénok forrása igen széles: a nyelven kívül az aktuálpolitika vagy az internetes videók is megidézõdnek az elõadás során. A zenével és tánccal fûszerezett darab a közéleti paletta minden résztvevõjét kifigurázza, a szélsõségesektõl a jobb illetve a bal oldalon állókon át a liberálisabb gondolkodásúakig. A pártsemlegességnek megfelelõen mindenki kap hideget és meleget, és a diákok olyan meggyõzõen adják elõ a szerepeket, hogy a nézõk csak a nevetés után jönnek rá, hogy tulajdonképpen sírni kellene azon, hogy Magyarországon tényleg ilyen ma a politikai „kultúra".
Szintén többször és több helyszínen láthatók az Andaxínház Körvonalkorrekció címû produkciói. A negyedórás elõadásokhoz a táncosok a koreográfustól csak néhány instrukciót kaptak, ami mellett szabad terük nyílik az improvizációra. Ennek ellenére a táncosok igazi profihoz híven nem csak a zenére, hanem egymásra is figyelni tudnak, így a végeredmény igen egységes lett.
Csütörtök este Menszátor Héresz Attila a Régi Hungáriában adta elõ a Jászai címû monodrámát, ami Jászai Mari írásain alapul. Az elõadás során a legendás színésznõrõl egy igen emberi portrét kapunk, melyben az emberi gyengeségek mint a hiúság és a gõg éppúgy megmutatkoznak, mint az állandó megfelelni vágyás. Irónia („Rólam ne nevezzenek el teret!") és pszichológiai mélység egyszerre van jelen a darabban, mely során Menszátor Héresz Attila is hol kilép, hol visszalép Jászai Mari „bõrébe". Az elõadás a Quimby Mari címû számával ér véget, így a nézõkben még egyszer tudatosulhat, hogy amit láttak, az (noha valóságon alapul) fikció, Jászai Mari személyiségének utólagos értelmezése.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!