Oktatási Vezetõk Szakszervezete: a kormány vizsgálja felül a pedagógusok minõsítési eljárását
MTI
2014 February 19, Wednesday
(MTI) - Az Oktatási Vezetõk Szakszervezete arra kéri a kormányt, hogy vizsgálja felül a pedagógus-életpályamodellhez illeszkedõ minõsítés jelenlegi szabályozását, és tartsa be a szakszervezetekkel kötött megállapodás vonatkozó passzusát
|
(MTI) - Az Oktatási Vezetõk Szakszervezete arra kéri a kormányt, hogy vizsgálja felül a pedagógus-életpályamodellhez illeszkedõ minõsítés jelenlegi szabályozását, és tartsa be a szakszervezetekkel kötött megállapodás vonatkozó passzusát - közölte az érdekvédelmi szervezet elnöke szerdán az MTI-vel.
Somogyi László a közleményében kitért arra, hogy a megállapodásban szó szerint az szerepel: "a szakvizsgával és megfelelõ szakmai gyakorlattal rendelkezõk besorolása - esetleg bizonyos, a szakszervezetek bevonásával kidolgozott objektív szakmai feltételek figyelembe vételével - a pedagógus II. fokozatba történik". Az érdekvédõ kiemelte, egyetértenek az elõzõ napi felhívással, amelyben számos pedagógus fejezte ki tiltakozását a minõsítési eljárás és a portfólió miatt. Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár kedden, sajtótájékoztatón azt mondta: ahhoz, hogy a pedagógusok társadalmi megbecsülése növekedjen, számos eszközre van szükség. Ilyen a béremelés, de emellett fontos az is, hogy merjék vállalni: külsõ, objektív mérce alapján lépnek elõre a pályán. A végsõ minõsítésük óralátogatással és egyéb szempontokkal is kiegészül majd. Azoknak a tanároknak az elõrelépését szeretnék segíteni, akik már sok mindent bizonyítottak a pályán. A bojkottnak nem örülnek, értelmetlennek tartják - jegyezte meg, hozzátéve: eddig csak közalkalmazotti bértábla volt, és nem voltak pedagógus fokozatok. "Egyenlõségjel volt a tanárok között, és nem volt objektív mérce" - rögzítette azzal kapcsolatban, hogy mintegy ötven pedagógus jelezte: tiltakozásuk jeléül nem töltik fel a pedagógus II. fokozatba lépés feltételéül szabott portfólióikat. A tiltakozók úgy vélik, "a pedagógus I-ben való maradásuk a jelenlegi minõsítési rendszer szégyene, olyan rendszeré, amelyet nem kívánnak portfólióikkal legitimálni". Szerdán az Emberi Erõforrások Minisztériuma az Oktatási Hivatal adataira utalva azt közölte, hogy a pedagógusok nagy többsége nemcsak elfogadta, de határozottan várta a minõsítési rendszer elindulását. Tíz nappal az egyszerûsített eljárás elindulását követõen az elsõ körben magasabb kategóriába lépésre jogosult 25 761 pedagógusból már 8065 regisztrált és el is kezdte a kért dokumentumok elkészítését - írta a minisztérium köznevelési államtitkársága a közleményben.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!