Közlekedés
Ukrán válság - Csökkenti kapacitásait Ukrajnában a Wizz Air
(MTI) - Mintegy húsz százalékkal csökkenti kapacitásait a Wizz Air Ukrajnában a politikai válság miatt - mondta Váradi József vezérigazgató szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Megérkezett Budapestre az azeri Silk Way West teherszállító repülõgépe
Fél órát késnek a vonatok a Budapest-Záhony vonalon
Gázolás miatt áll a vonatforgalom Hortobágy és Balmazújváros között
Három vasutas szakszervezet nem írta alá a bérmegállapodást
Hajózhatóvá válik a Sió, több hajó elhagyja a Balatont
MTI hírek
Külföld
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
Magyarország
A vártnál gyengébb a szél a Balatonnál, nem kellett beavatkozni a magas vízállás miatt
EU
EU-csúcs - Megkezdõdött a tárgyalássorozat az ukrajnai konfliktusról
Külföld
Szerbiai választások - A szerb média szerint unalmas a kampány
Magyarság
Gulyás: óriási elõrelépés, hogy négy év alatt közel 600 ezren élnek a kedvezményes honosítással
Sport
Versenyuszoda épül Gödöllõn
Tudomány
Forradalmasíthatja a sebészetet a törések selyemcsavaros rögzítése
Külföld
Megtámadták a Pussy Riot két tagját Nyizsnyij Novgorodban
Sport
Férfi kézilabda BL - Március 23-án játszik Lengyelországban a Veszprém
Egészségügy
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
Labdarúgás
Piturca marad a román szövetségi kapitány
Bûnügy
Vádat emelt a Borsod megyei fõügyészség a fojtogató sajószentpéteri férfi ellen
Baleset
Egy gázvezeték átvágása miatt 15 embert kitelepítettek Lajosmizsén
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Közlekedés Közlekedés
A fapados légitársaságokra építenek a hagyományos légifuvarozók Távol-Keleten
MTI   2014 February 07, Friday  

(MTI) - Új diszkont légitársaságok indítása, vagy a régiekben való részesedés vásárlása segít piaci helyzetük javításában a hagyományos légitársaságoknak Távol-Keleten - írja elemzésében az Aviation Week légiközlekedési szaklap.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - Új diszkont légitársaságok indítása, vagy a régiekben való részesedés vásárlása segít piaci helyzetük javításában a hagyományos légitársaságoknak Távol-Keleten - írja elemzésében az Aviation Week légiközlekedési szaklap.

    A diszkont társaságok a Távol-Keleten és a Csendes-óceáni térségben fejlõdnek a legjobban, és a verseny fokozódik azzal, hogy egyes fapados társaságok hosszú távú járatokat is üzemeltetni kezdtek.
    A régió legtöbb diszkont társasága mögött mára viszont többnyire hagyományos légicégek állnak, amelyeket azért alakítottak, hogy a legnagyobb fapados, az Air Asia piaci fölényét megtörjék, a full service társaságok pedig egymás elleni harcukban is felhasználják ezeket a leányvállalatokat.
    Legutóbb Tajvanon történt hasonló eset: a China Airlines és a tajvani Trans Asia Airways jelentette be, hogy saját fapados légitársaságot indítanak, hogy így vegyék fel a versenyt a többi, az országot kiszolgáló diszkont társasággal, egyebek mellett a japán All Nippon Airways (ANA) által birtokolt Vanilla Airrel.
    Japánban 2012-ben már elkezdõdött a folyamat, amelyben mindkét fõ társaság, az ANA és a Japan Airlines (JAL) is érintett. Az ANA két vegyesvállalatot hozott létre, a Peach Aviations-t és az AirAsia Japant, utóbbit az AirAsiával, a régió legnagyobb diszkont légicégével közösen alapították. Ez azonban nem sokkal késõbb, 2013-ban beszüntette tevékenységét, mert egyik légitársaság reményeit sem váltotta be.
    A JAL szintén létrehozott egy vegyesvállalatot az ausztrál Qantas által birtokolt, és rendkívül sikeres Jetstarral, bár ennek gazdasági sikere kisebb a vártnál. Az AirAsia Japant leszámítva viszont a nagy légifuvarozók stratégiai okokból többnyire megtartják a fapados társaikat annak ellenére, hogy gazdaságilag nem mindig jövedelmezõ az üzlet.
    A Qantas az elsõ cégek között volt, amely elindította diszkont társaságát, azóta a Jetstar jelentõs sikereket ér el és Japánba, Hongkongba, Szingapúrba tervez hosszú távú járatokat, az anyavállalat viszont anyagi gondokkal küszködik. Míg a Jetstar 2011-ben 110 Airbus A320-as típuscsaládba tartozó gépre adott le rendelést és átvette elsõ Boeing 787 Dreamlinereit, addig a Qantas visszamondta a 787-9-es Dreamlinereire vonatkozó megrendelését, az Airbus A380-asra vonatkozóakat pedig tovább halasztotta.
    A csendes-óceáni régióban a hongkongi Cathay Pacific az egyetlen hagyományos légitársaság, amely nem hozott létre semmilyen formában fapados leányvállalatot, mivel stratégiájukban a prémium szolgáltatásokra helyezik a hangsúlyt.
    A Cathay-hez hasonló modellben mûködõ Singapore Airlines ezzel szemben Scoot néven már alapított egy diszkont társaságot, és a helyi Tiger Airben is jelentõs tulajdont szerzett. A Scoot tavaly decemberben jelentette be, hogy NokScoot néven Thaiföldre indít hosszútávú járatokat a helyi fapados Nok Airrel, amely részben a Thai Airways tulajdona, és az általában hagyományos társaságok által használt széles törzsû Boeing 777-esekkel, majd 787-esekkel repülnek majd.
    Európában a Norwegian Airlines üzemeltet hosszútávú járatokat az Egyesült Államokba, illetve Thaiföldre, a klasszikus légitársaságok pedig kevésbé aktívak a fapados piacon: a Lufthansa-csoportnak (Germawings), illetve a British Airways és az Iberia tulajdonosának, az International Airlines Groupnak (Vueling) van diszkont légitársasága, a legnagyobbak pedig (Ryanair, easyJet, Norwegian, Wizz Air) önállóan mûködnek.
    A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) csütörtöki összesítése szerint a régióban 2013-ban 7,1 százalékos keresletbõvülés volt, míg a piaci átlag tavaly 5,3 százalékot tett ki. Az Airbus kimutatása szerint a csendes-óceáni régióban lévõ légicégektõl származik rendelésállományuk legnagyobb része, a teljes állomány 34 százaléka.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Hírközpont



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player