(MTI) - Végsõ szakaszába érkezett az olasz Alitalia és az Egyesült Arab Emirségek abu dzabi székhelyû nemzeti légitársasága, az Etihad Airways közötti tárgyalás egy esetleges befektetésrõl - közölte a két cég vezérigazgatója.
    James Hogan az Etihad Ă©s Gabriele Del Torchio, az Alitalia vezĂ©rigazgatĂłja közös közlemĂ©nyĂ©ben azt Ărta, hogy a következõ harminc napban a megállapodás rĂ©szleteirõl egyeztetnek, Ă©s minden problĂ©mára megoldást kell találni, hogy az Alitalitát fenntarthatĂł pályára állĂtsák.
    Korábbi sajtĂłhĂrek szerint az emirátusok nemzeti lĂ©gitársasága akár 40 százalĂ©kos rĂ©szesedĂ©st is szerezhet olasz versenytársában. A kĂ©t cĂ©g vezĂ©rigazgatĂłja az után jelentette be, hogy közel állnak a megállapodáshoz, hogy Enrico Letta olasz miniszterelnök az emirátusokba látogatott, ahol fõkĂ©nt gazdasági kĂ©rdĂ©sekrõl tárgyalt Mohammed bin Szaid An-Nahajan sejkkel, Abu Dzabi trĂłnörökösĂ©vel.
    Az Alitalia jelenleg nehĂ©z anyagi helyzetben van, tavaly oktĂłberben csõdvĂ©delmet kĂ©rt, miután a tavalyi Ă©v elsõ felĂ©ben 294 milliĂł eurĂłs vesztesĂ©get Ă©s egymilliárdos adĂłsságot jelentett. A lĂ©gi fuvarozĂł nehezen bĂrja a versenyt a rövid távĂş Ăştvonalakon a diszkont lĂ©gitársaságokkal Ă©s a nagy sebessĂ©gĂ» vonatokkal, ezĂ©rt inkább a hosszĂş távĂş járatokra összpontosĂtanának. Az átszervezĂ©shez viszont pĂ©nzre van szĂĽksĂ©g, annak ellenĂ©re, hogy tavaly oktĂłberben 300 milliĂł eurĂłs tõkeemelĂ©st hajtottak vĂ©gre a cĂ©gben.
    Korábban a francia-holland Air-France KLM vezĂ©rigazgatĂłja, Alexandre de Juniac ĂşjságĂrĂłknak azt mondta, ha az Alitalia elfogadja a feltĂ©teleiket, akkor hajlandĂłak megfontolni, hogy segĂtsĂ©get nyĂşjtsanak az olasz lĂ©gi fuvarozĂłnak, amelyben 7 százalĂ©kos rĂ©szesedĂ©sĂĽk van. Azt szeretnĂ©k, hogy az olasz lĂ©gitársaság ĂĽtemezze át mintegy egymilliárd eurĂłs (300 milliárd forint) adĂłsságát, az eddigieknĂ©l nagyobb mĂ©rtĂ©kben csökkentse költsĂ©geit, valamint engedje át a társaság teljes irányĂtását az Air France-KLM-nek.
    Az Alitalia tavaly októberben másodszor kért csõdvédelmet, elõtte 2009-ben, akkor még állami vállalatként élt a lehetõséggel. Akkor olasz befektetõk egy csoportja és az Air France-KLM-csoport mentette meg, cserébe a francia-holland társaság 25 százalékos részesedést szerzett az olasz cégben. Az októberi tõkeemelésben viszont nem vett részt, ezért esett tulajdoni része 7 százalékra.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!