Oktatás |
---|
(MTI) - A Klebelsberg IntĂ©zmĂ©nyfenntartĂł Központ (Klik) keresi "a pozitĂv megoldást" az idei Ă©vi bĂ©ren kĂvĂĽli juttatások kifizetĂ©sĂ©re, a tárgyalások a szakszervezetekkel megkezdõdtek, de mĂ©g nem zárultak le. | |
| |
| |
| |
| |
|
MTI hĂrek |
---|
| Külföld |
| | Magyarország |
| | EU |
| | Külföld |
| | Magyarság |
| | Sport |
| | Tudomány |
| | Külföld |
| | Sport |
| | Egészségügy |
| | Labdarúgás |
| | Bûnügy |
| | Baleset |
| |
Magyarország 103 állam közül a 40. helyen
MTI
2014 January 31, Friday
(MTI) - Magyarország a 40. helyre került 103 ország közül abban a felmérésben, amely azt vizsgálta, hogy melyik ország, hogyan gazdálkodik a tehetségeivel.
|
Olvas�i �rt�kel�s: / 0
| |
| | |
| |
| |
| |
|
(MTI) - Magyarország a 40. helyre került 103 ország közül abban a felmérésben, amely azt vizsgálta, hogy melyik ország, hogyan gazdálkodik a tehetségeivel.
    A www.tehetseg.hu oldalon közzĂ©tett összegzĂ©s szerint a kutatás a Föld lakosságának 86,3 százalĂ©kára Ă©s az általuk termelt globális GDP 96,7 százalĂ©kára terjedt ki.     A toplista Ă©lĂ©n Svájc, SzingapĂşr Ă©s Dánia áll, ahol a magas szintĂ» gazdasági fejlettsĂ©g Ă©s a nagy hagyományokkal rendelkezõ tehetsĂ©ggondozás, a kiemelkedõ szĂnvonalĂş oktatás egymást erõsĂti.     A közĂ©p-eurĂłpai országok közĂĽl a Cseh Köztársaság a 22, SzlovĂ©nia a 25, Szlovákia a 27. helyen áll. Lengyelország a 32, Magyarország a 40. a rangsorban.     A számos mutatĂłt elemzõ vizsgálat szerint a jogszabályi Ă©s ĂĽzleti környezet Magyarországon viszonylag erõs, ugyanakkor alacsonyabb helyezĂ©st Ă©rtĂĽnk el a tehetsĂ©gek vonzása, fejlesztĂ©se Ă©s megtartása terĂ©n. FeltĂ»nõen rossz helyen áll Magyarország a társadalmi mobilitást Ă©s a kĂĽlföldrõl valĂł szakkĂ©pzett munkaerõ beáramlását illetõen. Ugyancsak rosszak a mutatĂłk a frissen vĂ©gzettek foglalkoztatása, valamint a fizetĂ©sek terĂ©n. Hátrasorolták Magyarországot a kockázati tõke rendelkezĂ©sre állása, illetve a professzionális menedzsmentbe vetett bizalom terĂ©n is.     A felmĂ©rĂ©s ugyanakkor az országokat a megtermelt GDP alapján nĂ©gy csoportra  is felosztotta: magas, felsõ-közĂ©p, alsĂł-közĂ©p, illetve alacsony jövedelmĂ»ekre. Magyarországot a második, felsõ-közĂ©p jövedelmĂ», 31 tagbĂłl állĂł országcsoportba sorolták, ahol MontenegrĂł Ă©s Malajzia után a harmadik helyre kerĂĽlt, közvetlenĂĽl mögöttĂĽnk Costa Rica Ă©s Bulgária áll.     A saját országcsoporton belĂĽli harmadik helyezĂ©s a jogszabályi Ă©s ĂĽzleti környezet relatĂv erõssĂ©gĂ©t mutatja (globális 31. hely), amit elsõsorban a munkavállalással (34.) Ă©s a globális tudásba valĂł bekapcsolĂłdással (38.) Ă©rt el Magyarország. Ugyanakkor viszonylag alacsonyabb helyezĂ©st Ă©rtĂĽnk el a tehetsĂ©gek megtartása (40.), fejlesztĂ©se (48.) Ă©s vonzása (61.) terĂ©n.     A kutatásvezetõk szerint napjaink egyik legnagyobb kihĂvása, hogy miközben világszerte nagyszámĂş szakkĂ©pzett fiatal munkaerõ áll rendelkezĂ©sre, a gazdaság bizonyos rohamosan fejlõdõ szektoraiban - pĂ©ldául az informatikai ágazatban - aggasztĂł munkaerõhiány jelentkezik. Az Ă©rdekelt feleknek tehát kapcsolatba kell lĂ©pniĂĽk egymással, de ehhez önmagában nem nyĂşjt megoldást a kormányzati beavatkozás vagy az oktatás reformja, hanem hosszĂş távĂş egyĂĽttmĂ»ködĂ©seket, partnersĂ©geket kell kialakĂtani.     A kutatási jelentĂ©st tartalmazĂł kötet szerkesztõi szerint a felmĂ©rĂ©s talán legfontosabb tanulsága az, hogy az olyan országokban, ahol "ĂĽdvözlik" a kĂĽlföldrõl beáramlĂł tehetsĂ©geket, prosperálĂł Ă©s fenntarthatĂł gazdaságok mĂ»ködnek, szemben a kevĂ©sbĂ© nyitott országokkal, ahol emiatt komoly kihĂvásokkal kell szembenĂ©zni pĂ©ldául a munkanĂ©lkĂĽlisĂ©g vagy a megfelelõen szakkĂ©pzett munkaerõ hiánya kapcsán.     A kutatás szerint a kiemelkedõ Ă©s a szerĂ©ny jövedelmĂ» országok között komoly szakadĂ©k Ă©rzĂ©kelhetõ a tehetsĂ©gek megtalálása, gondozása terĂ©n is.
|
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!