(MTI) - A diákok matematika- Ă©s termĂ©szettudományos eredmĂ©nyeinek javulása alapvetõ az ország jövõje szempontjábĂłl - hangoztatta a köznevelĂ©si államtitkár a termĂ©szettudományos tárgyakat nĂ©pszerĂ»sĂtõ Geomatech programindĂtĂł rendezvĂ©nyĂ©n, csĂĽtörtökön Budapesten.
    Hoffmann RĂłzsa kiemelte: feladatuk Ă©s felelõssĂ©gĂĽk, hogy olyan intĂ©zkedĂ©seket hozzanak, amelyek lehetõvĂ© teszik, hogy minden gyermek a lehetõ legsikeresebben folytassa tanulmányait. Ahhoz, hogy jĂłl tanuljon egy diák, alapvetõ feltĂ©tel, hogy szeresse is, amit tanul - mutatott rá az államtitkár, aki szerint a jĂł tanulmányi eredmĂ©nyek alapja a jĂł matematikatudás. EnĂ©lkĂĽl a termĂ©szettudományok ismerete, elsajátĂtása is nehĂ©z - jegyezte meg.
    Az államtitkár hangsúlyozta, ahhoz, hogy versenyképes legyen Magyarország, ipara és az innováció is fejlõdjön, szükséges, hogy az iskolákban a matematika- és a természettudományos oktatás eredményessége javuljon. Ezért minden olyan eszközt támogatni kell, amely ezt a célt szolgálja - szögezte le. Kitért arra is, hogy nemzetközi felmérések szerint e területen a diákok eredményei 2000 óta stagnálnak vagy romlanak. Ez annál inkább fájdalmas, mert az 1980-as években még a magyar diákok eredményei az élvonalban voltak - mondta.
    Hoffmann RĂłzsa szĂłlt arrĂłl is, hogy zajlik a termĂ©szettudományos laboratĂłriumok kialakĂtása, amelyre jelentõs forrásokat tudtak biztosĂtani a SzĂ©chenyi-terv keretĂ©ben. Elmondta: a mostani program elõnye a tananyagfejlesztĂ©s mellett többek között, hogy tanár- Ă©s továbbkĂ©pzĂ©seket is kĂnál ezres nagyságrendben.
    CsĂ©pe ValĂ©ria, a Magyar Tudományos AkadĂ©mia fõtitkárhelyettese arrĂłl beszĂ©lt, hogy Magyarország nagyhatalom a matematika terĂĽletĂ©n, Ă©s a világ Ă©lvonalába tartoznak a fiatal tehetsĂ©gek is. KöztĂĽk Ă©s a lemaradĂłk között azonban Ăłriási a kĂĽlönbsĂ©g - jegyezte meg. A PISA-felmĂ©rĂ©s romlĂł eredmĂ©nyeire utalva azt mondta: nem sokkolni kell, hanem a helyzetet megoldani. A fõtitkárhelyettes rámutatott: a tartalmi megĂşjulás keretei megvannak, a mostani program ehhez egyfajta eszközt kĂnál.
    A rendezvĂ©nyre összeállĂtott tájĂ©koztatĂł szerint a projekt legfontosabb cĂ©lja, hogy olyan korszerĂ», nemzetközi mĂłdszertanokon alapulĂł oktatási anyagokat hozzanak lĂ©tre, amelyek segĂtsĂ©gĂ©vel a közoktatásban rĂ©szt vevõ diákok a matematika Ă©s a termĂ©szettudományos tantárgyakat megszeretik, tanulásuk során motiváltabbak lesznek Ă©s Ăgy mĂ©rhetõen javul az e terĂĽleteken nyĂşjtott teljesĂtmĂ©nyĂĽk.
    A Budapesti KommunikáciĂłs Fõiskola közremĂ»ködĂ©sĂ©vel kidolgozott Geomatech projekt keretĂ©ben az oktatás hatĂ©konyságát javĂtĂł, az Ăłrák Ă©lmĂ©nyszerĂ»sĂ©gĂ©t növelõ digitális tananyagegysĂ©gek aktĂvan hozzájárulhatnak majd ahhoz, hogy a diákok a jövõben nemzetközi összehasonlĂtásban is javulĂł teszteredmĂ©nyeket mutassanak fel - Ărták.
    A projektben dolgozĂł magyar Ă©s kĂĽlföldi szakemberek a korszerĂ», nemzetközi kutatási mĂłdszertanokon alapulĂł, digitális tananyagokat a világ egyik legismertebb, mintegy 20 milliĂł ember által használt, matematikai-termĂ©szettudományos szoftvere, a GeoGebra segĂtsĂ©gĂ©vel jelenĂtik meg. A projekt keretĂ©ben a tananyagok oktatásban valĂł alkalmazására több ezer általános iskolai Ă©s közĂ©piskolai pedagĂłgust terveznek kikĂ©pezni, továbbá az elkĂ©szĂĽlt oktatási anyagokhoz ingyenes online hozzáfĂ©rĂ©st biztosĂtanak valamennyi Ă©rdeklõdõ számára.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!