Megkezdõdött a 4-es metró utasok nélküli tesztidõszakának hatósági szakasza
MTI
2014 January 23, Thursday
(MTI) - Csütörtökön megkezdõdött a 4-es metró sötétüzemi, azaz még utasok nélküli tesztidõszakának a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által ellenõrzött szakasza, amelynek során a teljes automata rendszernek és a szerelvényeknek is valamennyi ...
|
(MTI) - Csütörtökön megkezdõdött a 4-es metró sötétüzemi, azaz még utasok nélküli tesztidõszakának a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által ellenõrzött szakasza, amelynek során a teljes automata rendszernek és a szerelvényeknek is valamennyi biztonsági kritériumnak meg kell felelniük, hogy a március végére tervezett utasforgalmi próbaüzem megkezdõdhessen.
Tarlós István fõpolgármester, Pesti Imre kormánymegbízott és Gyõri Gyula NKH-elnök az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közös közleményében azt írta, hogy a körülbelül két hónapos idõszak alatt is lehetnek még kisebb fennakadások, de már semmi olyan rendellenesség nem történhet, ami az utasok biztonságát veszélyeztethetné, ugyanis csak ebben az esetben kaphat a teljes vonal használatbavételi engedélyt. Az új metróvonal vonatvezérlõ, áramellátó, biztonsági és kommunikációs rendszerét a Siemens és egyes vizsgálatok tekintetében az Alstom cég szakemberei már október óta, a megbízó pedig december eleje óta folyamatosan teszteli. Ebbe a folyamatba kapcsolódott most be az NKH az utolsó, két hónapos idõszakra. Szakembereivel mostantól folyamatosan felügyeli a teszteket és értékeli a tesztek során keletkezõ adatokat - áll a közleményben. A vonatvezérlõ rendszer felügyelete a jármûtelepen található forgalomirányító központból zajlik. Az ellenõrzött tesztek során megfelelõen kell mûködniük egyebek mellett a biztosítóberendezéseknek, az ajtóknak, a fékeknek, a menetrendi vezérlõ- és vonatfelügyeleti berendezéseknek, nem lehet rendszeres, a megengedettnél nagyobb túlfutás, az egész rendszer mûködésére ható kommunikációs hiba, ahogy a menetrend tarthatóságának, a jármûkísérõi beavatkozások és a menetkimaradások számának is a hatóság és a megbízó által közösen elõírt határértékeken belül kell maradnia. A sötétüzemi tesztek utolsó szakaszában már valamennyi biztonsági elõírásnak maradéktalanul meg kell felelni, tehát az utasforgalmi próbaüzem kezdetére a vonalnak meg kell felelnie az üzembiztonság és az üzemszerû mûködés feltételeinek, azt követõen vehetik igénybe az utasok az új metróvonalat - zárul a közlemény.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!