(MTI) - A felsõoktatási államtitkár szerint az iskolarendszer "meggyógyítása", a pedagógusképzés megújítása és a tanári szakma társadalmi megbecsülésének növelése mindennél elõrébb való oktatási cél.
Ezt Klinghammer István mondta az Educatio nemzetközi oktatási szakkiállítás nyitónapján csütörtökön a fõvárosban, ahol arról is beszélt, hogy a felsõoktatás minõségorintált finanszírozását rendezni kell.
Kiemelte: a felsõoktatás állandóan és folyamatosan változik, és mivel a tudomány is állandóan fejlõdik, ehhez mindig alkalmazkodni kell.
A kormányzatnak az iskolarendszer "meggyógyítása", a pedagógusképzés megújítása és a tanári szakma társadalmi megbecsülésének növelése minden másnál fontosabb és elõrébb való oktatás cél - hangsúlyozta.
Ezért a magyar iskolarendszer mûködtetésében, az intézmények finanszírozásában, az egységes követelményrendszer kidolgozásában és a minõségi munka megkövetelésekor kormányzati szerepvállalásra van szükség - mutatott rá. Hozzátette: a sikeres és a sikertelen oktatási rendszerek közötti döntõ különbség nemzetközi felmérések szerint a tanári kar minõségében rejlik. A tanári hitvallásról szólva kiemelte: a tanárság mesterség, és a nemzet jövõje az iskolákban dõl el. Az államtitkár szerint a jó tanártól az önzetlenséget és a szolgálat szépségét is eltanulhatják a diákok.
A pedagógusi állásnak társadalmi státuszt kell képviselnie - csak így lehet elérni, hogy a legjobbak válasszák ezt a hivatást - rögzítette az államtitkár, aki kitért arra is: tisztázni kell az életkornak megfelelõ tananyagot is. Ez felelõsség és lehetõség is egyben - hangsúlyozta.
A tudás napjaink globalizálódó világában iparággá alakult, és az a feladat a következõ 10-15 évben, hogy ne a térség legolcsóbb, hanem leghatékonyabb oktatási rendszerét hozzák létre. A politikának a gazdasági helyzetnek megfelelõ felelõsséggel, és a lehetõségekhez képest erõn felül kell finanszírozni az oktatást - fejtette ki Klinghammer István.
A kíméletlen versenyben nem a piac, hanem az állam felelõssége, hogy polgárait hatékony oktatáspolitikával megvédje - tette hozzá.
Hozzátette: a minõségi egyetemek és fõiskolák tudományos mûhelyei jó példával szolgálnak arra, hogy a piac igényeit elõbb ismerik fel, mint az üzleti élet. A kutatóegyetemek és fõiskolák látják a trendeket, hogy merre tart a világ - jegyezte meg az államtitkár.
A szombatig tartó rendezvényen több mint száz kiállító várja a látogatókat a Papp László Budapest Sportarénában. Az idén három naposra bõvített esemény programját felsõoktatási és köznevelési konferencia is színesíti.
A kiállításon valamennyi hazai felsõoktatási intézmény képviselteti magát, az érdeklõdõk megismerkedhetnek a legújabb oktatási fejlesztésekkel, taneszközökkel, módszerekkel.
A rendezvényen a felsõoktatási intézmények mellett tankönyvkiadók, taneszközgyártók és -forgalmazók, külföldi egyetemek, nyelviskolák, szakképzõ intézmények és oktatással foglalkozó kutatóintézetek is bemutatják kínálatukat. Olyan intézmények és vállalatok képviselõivel, szakembereivel is találkozhatnak az érdeklõdõk, akik meghatározó szerepet töltenek be a magyar oktatás fejlõdésében.
Az ingyenesen látogatható börze a szervezõk szerint különösen hasznos a felvételizõ diákok számára, hiszen egy idõben, egy helyen tájékozódhatnak csaknem 50 felsõoktatási intézményrõl.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!