Környezetbarát nagysebességû vonatot fejlesztenek Kínában
MTI
2014 January 15, Wednesday
(MTI) - Környezetbarát energiaforrások kombinálásával mûködõ nagysebességû vonatok fejlesztésén dolgozik az egyik legnagyobb kínai vonatgyártó cég - írja a sina.com hírportál.
|
(MTI) - Környezetbarát energiaforrások kombinálásával mûködõ nagysebességû vonatok fejlesztésén dolgozik az egyik legnagyobb kínai vonatgyártó cég - írja a sina.com hírportál.
A hibrid vonatoknak elektromos áramszedõjük, akkumulátoruk és dízelmotoruk is lesz, ezek kombinációjával generálnak majd energiát a mûködéshez - jelentette be a fejlesztõ China CNR vállalat. A zöld vonatok kategóriájukban úttörõnek számítanak, s várhatóan 2015 õszén kerülhetnek forgalomba. A cég tájékoztatása szerint a jármûvek a hagyományos nagysebességû társaiknál némiképp lassabbak lesznek, óránként átlagosan 160 kilométeres sebességgel száguldanak majd. Az új vonatok a kínai kormány környezetvédelmi programjának fontos részét jelenthetik. Azok nem az elmúlt években forgalomba állított modern, óránként 300 kilométernél is gyorsabb szerelvényeknek jelentenek versenyt, sokkal inkább a hagyományos vonatokat válthatják fel idõvel, hozzájárulva ezzel az állomány modernizálásához. Ez rendkívüli ütemben halad: Kína 2007-ben kezdett nagysebességû vonathálózatának kifejlesztésébe, s 2012 végére már több mint 100 kínai várost kapcsolt be a rendszerbe, napi 1,33 millió fõt szállítva országszerte. A 2007-2010 közti idõszak nagyarányú fejlesztése 2011-ben érezhetõen lelassult, elsõsorban a 40 halálos áldozattal járó 2011 júliusi vencsoui vonatszerencsétlenség, a jármûvek gyakori meghibásodása, biztonsági aggodalmak és a viszonylag alacsony kihasználtság miatt, 2012 elejétõl ugyanakkor újra erõre kapott. A kelet-ázsiai országban van ma a világ leghosszabb nagysebességû vonala, ez a tavaly decemberben átadott Peking-Kuangcsou szakasz, amely csaknem 2300 kilométeres. Kínában állítottak a világon elsõként magasan fekvõ területen közlekedésbe nagysebességû vonatokat. A jármûvek különlegessége, hogy azok a legextrémebb idõjárási viszonyokhoz, a mínusz 40 és plusz 40 Celsius fok közötti hõmérsékletekhez is képesek alkalmazkodni. Egy további rekordot is megdönthet Kína a jövõben, évek óta folyamatban van ugyanis a minden korábbinál gyorsabb vonatok kifejlesztése: ezek akár az 575 kilométeres óránkénti sebesség elérésére is képesek. A közlekedési minisztérium korábbi bejelentése szerint a hálózat hosszát 2015 végére 18 ezer kilométerre kívánják növelni.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!