(MTI) - Elsõsorban az általános iskolások számára indította el a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) az Okosotthon Programot, amellyel a gyerekek játékos formában tanulhatják meg, hogyan takarékoskodhatnak, és fogyasztásaik során mire kell odafigyelniük. A programot csütörtökön mutatták be a debreceni Epreskerti Általános Iskolában.
Pintér István, a hatóság fõigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a 6-10 éves korosztályt éri a legtöbb külsõ inger, így velük lehet a leghatékonyabban kezdeni a tudatos fogyasztóvá nevelést. Ismertette: a hatóság mindenki számára ingyenesen elérhetõ játékos programot indított az interneten, amely a www.nfhokosotthon.hu honlapon érhetõ el. A játék során egy virtuális háztartásban kell különféle feladatokat és felmerülõ problémákat megoldani a leghatékonyabb megoldási javaslat kiválasztásával. A rendszer jelzi, hogy egyszerû praktikákkal - mint például a törülközõ radiátorról levétele vagy az ásványvíz hideg kamrában tartása a hûtõ helyett - mennyi energia spórolható meg, és mennyit lehet megtakarítani a költségeken. A játéknak van egy nehezebb, felnõtteknek szóló alkalmazása is, amely a rezsiköltségeken elérhetõ megtakarításhoz ad praktikus tanácsokat - tette hozzá a fõigazgató. Pintér István tájékoztatása szerint a programot az õszre társasjáték formájában is elkészítik, mert nem minden iskola rendelkezik megfelelõ informatikai eszközparkkal. Ez kereskedelmi forgalomban nem lesz kapható, csak az oktatási intézményeknek szánják. Szabó Gyula iskolaigazgató arról számolt be, hogy az Epreskerti Általános Iskolában emelt szintû informatikai oktatás folyik, a tantermek fel vannak szerelve digitális táblákkal, így minden adott ahhoz, hogy az Okosotthon Programot az oktatás részévé tehessék. Véleménye szerint az általános iskolások a legfogékonyabbak a környezetvédelem kérdéseire is, így jól motiválhatóak arra, hogy otthonukban is alkalmazzák a játékban megismerteket. Barcsa Lajos, a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelõségének vezetõje elmondta, hogy a megyében a felügyelõség a gimnáziumokban is szokott elõadásokat tartani, hiszen a középiskolások már maguk is önálló fogyasztók. Pintér István az MTI érdeklõdésére ismertette: a hatósághoz évente közel 100 ezer lakossági panasz vagy érdeklõdés érkezik, a legjellemzõbbek az energiaszolgáltatással, a szavatossági szabályokkal és az utazási termékekkel kapcsolatos bejelentések. Jó lépésnek tartotta, hogy törvény rendelkezik a közüzemi számlák egyszerûsítésérõl, mert a fogyasztók nehezen tudnak a számlaképeken eligazodni. Megítélése szerint hasznos az is, hogy a fogyasztó láthatja, hogy hónapról-hónapra mennyit spórolt a lakása rezsiköltségein, ez ugyanis további takarékosságra sarkallhat.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!