SĂĽltgalambok márpedig nincsenek cĂmmel rendezett Reklám- Ă©s kommunikáciĂłs szakmai napot május 7-Ă©n a Csongrád Megyei Kereskedelmi Ă©s Iparkamara. A reklám tĂ©mában számos neves elõadĂłt felvonultatĂł rendezvĂ©ny teltházas volt, annak ellenĂ©re, hogy az esemĂ©nyen valĂł rĂ©szvĂ©telĂ©rt a jelen lĂ©võknek 4.000 Ft-ot kellett fizetnie. A dĂ©lelõtt 10 ĂłrátĂłl 14 Ăłráig tartĂł, jellemzõen interaktĂv elõadás-sorozat programját Magyarország egyik legismertebb "polihisztora", Geszti PĂ©ter nyitotta meg.
A dalszerzõ, Ă©nekes Ă©s reklámguru a gyakorlati kreativitás elmĂ©lete cĂmmel tartott rendkĂvĂĽl lebilincselõ prezentáciĂłt. Az egy Ăłrás elõadásbĂłl nĂ©hány fontosabb gondolatot szeretnĂ©nk kiemelni, ilyen pĂ©ldául a reklámszakember által elmondott alábbi mondat: "A kreativitás a hĂĽlyesĂ©g hirtelen megszĂ»nĂ©se", máskĂ©nt megfogalmazva: "A kreativitás nem más, mint energia, ami összefogásra kĂ©szteti az embereket."
Geszti elõadásában szembeállĂtotta a magyar Ă©s az amerikai emberek gondolkodásmĂłdját Ă©s az alábbi megállapĂtásokat tette: Ami kĂĽlönbözik, ami Ăşjdonság, az a tengerentĂşlon Ă©rdekes, a magyarok szerint viszont veszĂ©lyes. A válság szemlĂ©lete a kĂ©t ország kultĂşrája miatt is gyökeresen eltĂ©r egymástĂłl. Geszti korábbi reklámkampányainak tapasztalatai szerint azok a reklámok ragadják meg legjobban az embereket, ahol a "fõszereplõ" maga is egy hĂ©tköznapi ember, aki gyarlĂł, nĂ©ha ĂĽgyetlen figura. Ezzel a legtöbben tudnak azonosulni. A hĂ©tköznapi ember mellett nagyon fontos a humor megjelenĂ©se is a reklámban.
A jĂł reklám aranyszabálya Geszti szerint, hogy rövid Ă©s lĂ©nyegretörõ, ilyen pĂ©ldául a memetikai marketing, amely szolĂd költsĂ©gvetĂ©ssel is alkalmazhatĂł, mivel egy alapgondolatot közvetĂt. Egy olyan alapgondolati egysĂ©get (mem), amely kĂ©pes lĂ©trehozni a többi gondolat láncolatát, ezáltal beszĂ©dtĂ©mát gerjeszt a társadalomban, az emberek közötti Ă©rintkezĂ©sekben.
A reklámguru szerint nagy szĂĽksĂ©g lenne a 90-es Ă©vek kreatĂv kampányaira. Ăšgy tĂ»nik számára, hogy a mai marketinges szakemberek nem mernek igazán kreatĂvak lenni, melynek oka talán a kialakult gazdasági környezet financiális szorĂtása is lehet, amelyben a reklám költsĂ©gek megtĂ©rĂĽlĂ©sĂ©t a cĂ©gek a lehetõ legrövidebb idõtartamra vizsgálják. A reklámköltsĂ©gek mielõbbi megtĂ©rĂĽlĂ©sĂ©t várják el.
Geszti Péter szerint a Termék (mark) és a Love mark közötti legfõbb különbségek:
A Love mark: kapcsolatot teremt az emberekkel,                 szenvedĂ©lyesen kreatĂv,                  szemĂ©lyes, emocionális,                  egy bálvány,                  egy egĂ©sz törtĂ©netet mesĂ©l el,                 titokzatos,            lelke van.
Love markot alkotni csak igazi szenvedĂ©lyes, kreatĂv mĂłdon lehet.
A közismert reklámszakember mellett Mezriczky LászlĂł, a Magyar ReklámszövetsĂ©g alelnöke beszĂ©lt az integrált kommunikáciĂłs csatornákrĂłl, majd a DĂ©lmagyarország KiadĂł Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si vezetõje, SzabĂł PĂ©ter tartott elõadást a tĂşlĂ©lĂ©s eszközeirõl a mĂ©diában cĂmmel, prezentáciĂłját gyakorlati pĂ©ldákkal Ă©s ötletekkel is alátámasztva.
Egy rövid szĂĽnet közbeiktatása után dĂ©lben kezdõdött R. Nagy Andrásnak, a PrĂłbakõ KommunikáciĂł ĂĽgyvezetõjĂ©nek gerillamarketing megközelĂtĂ©sĂ» elõadása, TarlĂłs a bigĂ©kre szavaz cĂmmel, melyet Bihari Gábor (Fingerprint KreatĂv ĂśgynöksĂ©g) prezentáciĂłja zárt egy esettanulmánnyal, az ĂĽgyfĂ©l Ă©s az ĂĽgynöksĂ©g egyĂĽttmĂ»ködĂ©sĂ©rõl. A teltházas szakmai nap sikerrel zárult, számos rĂ©sztvevõ szerint Ă©rdemes volt eljönni az elõadásokra, hiszen jĂł nĂ©hány hasznos ötlettel lettek gazdagabbak a jelen lĂ©võk.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!