V. Németh Zsolt: hatékonyabb, kiszámíthatóbb és magasabb színvonalú vízszolgáltatás érhető el az állami szerepvállalással

Gazdaság, 2024.05.08

A vízművek integrációjával létrejött, ma már az ország felén szolgáltató állami vállalat hatékonyabb, kiszámíthatóbb és magasabb színvonalú szolgáltatást biztosít a fogyasztóknak - hangoztatta az Energiaügyi Minisztérium víziközmű-ágazatért felelős államtitkára szerdán Mohácson.

V. Németh Zsolt a térségben működő helyhatóságok és immár a Nemzeti Vízművek Zrt.-hez tartozó helyi szolgáltatók között létrejött önkormányzati konzultációs tanács alakuló ülésén kiemelte: a települések vezetői, illetve a társaságok jó döntést hoztak, amikor az integrációs lehetőséggel éltek.

Az új formában, amelyben állami vállalathoz tartozó szolgáltatók látják el a fogyasztókat, kiemelten fontos az ügyfelek elégedettsége, a folyamatos rekonstrukció, az ellátás- és üzembiztonság, az önkormányzatokkal való szoros kapcsolattartás, a cégeknél dolgozók megfelelő bérezése és az igazságos díjak biztosítása - sorolta.

Mint mondta, meggyőződése szerint az utóbbi mintegy húsz évben a magyar víziközmű rendszer hatalmas fejlesztésen ment keresztül azzal, hogy ezermilliárd forintos beruházásnak köszönhetően bőven nyolcvan százalék fölé emelkedett a csatornázottság, tíz év alatt megduplázódott a szennyvíztisztító üzemek száma, s szinte mindenütt az országban megfelelő, illetve kitűnő az ivóvíz minősége.

Ugyanakkor az energiaválság miatt az utóbbi években a szolgáltatók kétharmada veszteségessé vált, magyarázta, ezért a kormány lehetőséget biztosított az integrációra, az állami vállalathoz csatlakozásra.

Közölte: ma már több mint négymillió embernek, az ország mintegy felén szolgáltat a Nemzeti Vízművek Zrt. a tulajdonába került tizennyolc szolgáltatón keresztül.

V. Németh Zsolt fontosnak tartotta, hogy az integrációval garantálható a takarékos vízfogyasztás, ennek érdekében igyekeznek a műszakilag és gazdaságilag, valamint a fenntarthatóság szempontjából legoptimálisabb vízbázisokat használni a szolgáltatók.

A januártól érvényben lévő, a nem lakossági fogyasztók esetében alkalmazott díjrendszer kapcsán kitért arra, hogy korábban ivóvíz esetében 49-, szennyvíz esetében 26-szoros különbségek is voltak a tarifák között, amit a társadalmi Igazságosság jegyében egységesítettek.

Egymilliárd forintos alapot hoztak létre annak meghatározására, hol, milyen beruházásra van sürgősen szükség a szolgáltatás színvonalának emeléséhez, a vízveszteség csökkentése érdekében - emelte ki.

Kiemelte: szeretnék kihasználni a nagy állami cég lehetőségeit a havaria-helyzetek kezelésekor is, ezért olyan raktárbázis hoznak létre, ahonnan a tizennyolc szolgáltató gyorsan és egyszerűen hozzá tud jutni a javításokhoz szükséges, akár nehezebben, hosszabb idő alatt elérhető alkatrészekhez is - például csőtörések elhárítása idején.

A térségben szerdán megalakuló önkormányzati konzultációs tanács kapcsán kiemelte: annak célja, hogy a helyhatóságok, a szolgáltatók és a tulajdonos intézményesített kapcsolatban lehessen egymással, s egy olyan fórumot biztosítson, amely rendszeresen ülésezve a fogyasztók igényeit tolmácsolja.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!