Ügyfélkapu nyitására hívja fel a figyelmet a NAV

Gazdaság, 2024.05.02

Az egyszerűbb és kényelmesebb adózás érdekében Ügyfélkapu nyitására hívja fel a figyelmet csütörtöki közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

A tájékoztatásban felidézték, hogy az adóhatóság folyamatosan fejleszti digitális szolgáltatásait az egyszerűbb és kényelmesebb adózásért. A különböző online felületek, elektronikus szolgáltatások biztonságos használatához és személyre szabott működéséhez azonosításra van szükség. Ezt a funkciót a központi azonosítási ügynök (KAÜ) látja el.

Az Ügyfélkapu egy a KAÜ azonosítási szolgáltatásai közül, de választható még ezen kívül az Ügyfélkapu+ (kétfaktoros azonosítás), a telefonos azonosítás, az elektronikus személyi igazolvány, valamint az arcképes azonosítás is az ügyintézéshez.

A NAV kiemelte, hogy az Ügyfélkapu olyan azonosító, amelynek segítségével kényelmesen, személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában intézhetők az adóügyek. Ügyfélkapuval befizethető például a gépjárműadó, lekérdezhetők a foglalkoztatási adatok, megnézhető az adószámla, kérhető kiutalás vagy átvezetés, beadhatók a bevallások, nyilatkozatok, ellenőrizhetők és javíthatók az adózási adatok. Segítségével kezelhetők a meghatalmazások, igényelhető adókártya, és megtekinthető valamennyi adózással kapcsolatos dokumentum is.

Az ügyfélkapus bejelentkezés biztosítja, hogy más ne férjen hozzá a személyes és adózási adatokhoz, emellett az ügyintézést is megkönnyíti, mert az egyedi azonosítással a rendszerek felismerik a felhasználót, és előre betöltik ismert adatait - tájékoztatott a NAV.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!